Star Wars: Shadows of the Empire
Terwijl Luke Skywalker en de Rebel Alliance de strijd aangaan tegen Darth Vader en de Empire tijdens de verwikkelingen in Star Wars: A New Hope, doemt een nieuwe dreiging op. Dark Prince Xizor, die aan de leiding staat van het misdaadcollectief Black Sun, is van plan Darth Vaders plek naast de Emperor in te nemen. Om dat doel te bereiken, bereidt hij een gemeen plan voor om de jonge Skywalker uit te schakelen. Als freelance avonturier Dash Rendar is het jouw taak om Luke te beschermen en de Alliance te helpen Xizors plan te verijdelen. Voordat je het hoofdkwartier van Black Sun bereikt, moet je echter eerst nog afrekenen met de beruchte Boba Fett, wrede sarlaccs, levensgevaarlijke stormtroopers en genadeloze AT-ST's!
Shadows of the Empire, gemaakt door de gamegoeroes bij LucasArts, verkent nieuw terrein zonder de Star Wars achtergrond te verloochenen. Tien rijk gevarieerde levels en vier moeilijkheidsgraden staan garant voor maximale speelbaarheid. Shadows kent een volledig gedigitaliseerde Star Wars soundtrack en prachtige graphics die eer doen aan het speelfilmverleden van het spel. De actie knalt er vanaf het begin aan op los: Dash en zijn trouwe droid Leebo zijn op de ijskoude planeet Hoth in een luchtgevecht verwikkeld met gigantische AT-AT's. In de latere levels kijk je over de schouders van Dash mee als hij weet te ontsnappen uit Echo Base en hij in vrachtwagens door de Ord Mantell Junkyard rijdt. Dash moet in de verre ruimte ook een gevecht met TIE Fighters doorstaan en op een swoop bike door de kronkelende steegjes van Mos Eisley scheuren.
Met de formidabele graphics, de geweldige schietactie, fantastische verborgen items en het indrukwekkende geluid is Shadows of the Empire het perfecte spel voor iedereen die er ooit van heeft gedroomd in de schoenen van een Jedi te stappen. Maar wees gewaarschuwd: op de hogere moeilijkheidsgraden is het alsof de vijanden maar niet mis kunnen schieten. Begin dit spel dus beslist op de laagste moeilijkheidsgraad!