Azure Striker Gunvolt: de anime
Deze animatiefilm is ongeveer net zo lang als een aflevering van een animeserie en bevat naast de oorspronkelijke gesproken tekst in het Japans gloednieuwe voiceovers in het Engels.
De Gunvolt-anime is gemaakt door de bekende animestudio's LandQ Studios en Touhoku Shinkai. De film biedt fans van de serie een herkenbaar scenario dat tegelijkertijd meer inzicht geeft in de wereld van Azure Striker Gunvolt.