Als je 3D-foto's hebt gemaakt, biedt Nintendo 3DS Camera allerlei mogelijkheden om die foto's te bewerken. Laat bijvoorbeeld eens twee portretten samensmelten met de camerastand Mengen, of probeer een van de andere speelse effecten. Je kunt ook je eigen stem gebruiken om een foto te maken!
In de Graffiti-stand kun je je foto's aanpassen met krabbels, tekeningen en stempels die vanuit de achtergrond naar voren komen. Je kunt ook een diashow van je favoriete foto's maken: kies de achtergrondmuziek, bepaal het thema en kijk hoe je herinneringen als kunstwerken in beeld verschijnen.
Met de verschillende Nintendo 3DS-systemen kun je video's van maximaal tien minuten opnemen en bekijken in 3D. Voor liefhebbers van animatiefilms hebben we goed nieuws! Met de 3D-videofunctie kun je namelijk zelf stop-motion-animatievideo's maken.