Noot van de redactie: dit interview bevat videobeelden van de Japanse versie van het spel. In Europa zal het spel beschikbaar zijn in Europese talen.
Vandaag heb ik personeel uitgenodigd van de Tokyo Software Development Department, waar Super Mario 3D Land is gemaakt. Bedankt voor jullie komst.
Ik ben Hayashida van de Tokyo Software Development Department. Ik was de director en de initiatiefnemer van dit project. Als kind droomde ik al ervan om spellen in 3D te spelen, dus wilde ik koste wat kost een 3D-Mario maken.
Ik ben Motokura, ook van de Tokyo Software Development Department. Als hoofdontwerper had ik de leiding over verschillende dingen, inclusief de coördinatie over de ontwerpen, het ontwerpen van Mario’s bewegingen, ontwerpen van demo’s, en bepaling van het algemene verhaal.
Ik ben Sugawara, ook van de Tokyo Software Development Department. Ik was hoofdprogrammeur en werkte ook aan het programmeren van vijanden als Bowser en de Goomba’s.
Ik ben Tsujimura van de Tokyo Software Development Department. Als hoofdplanner gaf ik leiding aan het planningteam en zorgde ik ervoor dat de getekende ideeën van de teamleden in het product tot uiting kwamen.
Dit team heeft al vele jaren gewerkt aan 3D Super Mario Bros.-spellen, bijvoorbeeld die in de Super Mario Galaxy-serie1. Als we in dit verband over 3D praten, bedoelen we dat Mario vrij kan bewegen in een omgeving die uit polygonen bestaat. Dit keer had het spel ook het stereoscopische 3D-effect. Zo werd dit dus het soort 3D Super Mario-spel waar Hayashida als kind al van droomde. Kun je ons vertellen wat voor soort spel je wilde maken en hoe je eraan bent begonnen? 1Super Mario Galaxy-serie: Het eerste spel in de serie was Super Mario Galaxy, een 3D-actiespel dat in november 2007 werd uitgebracht in Japan. Het tweede spel in de serie, Super Mario Galaxy 2, werd in mei 2010 uitgebracht in Japan.
We hebben behoorlijk lang aan 3D Super Mario-spellen gewerkt, van Super Mario Sunshine2 tot Super Mario Galaxy 2. Normaal gesproken zou je gewoon iets in de stijl van Super Mario Galaxy overzetten naar het Nintendo 3DS-systeem, maar ik vroeg me af of dat wel juist zou zijn. Dus was het eerste wat ik tegen het team zei, “laten we op reset drukken.” 2Super Mario Sunshine: Een actiespel dat in Japan in augustus 2002 werd uitgebracht voor het Nintendo GameCube-systeem.
O, nu je het zegt, was dit de eerste keer dat je een spel voor een handheldsysteem maakte?