Dit wordt de eerste verpakte Nintendo-titel waarvoor additionele content beschikbaar komt.9 We denken dat extra content goed past bij dit ultieme hoogtepunt. Ik heb het gevoel dat het potentieel van het spelmechanisme niet wordt uitgeput door het hoofdspel.
9. Additionele content: nieuwe elementen, zoals kaarten en afleveringen die niet zijn inbegrepen bij het spel, kunnen na de release van het spel worden aangeschaft en gedownload. Op het moment van publicatie is nog niet bekend wanneer deze extra inhoud wordt uitgebracht in Europa.
Hij was zo opgewonden dat ik me afvroeg of hij dacht dat dit z’n laatste spel zou zijn (lacht)!
Terwijl we het spel compatibel maakten met de additionele content, was het belangrijk om het hoofdspel op te poetsen, zodat we niet de kritiek kregen dat het spel iets miste zonder die extra content.
Toen het idee van de additionele content ter sprake kwam, was het hoofdspel al bijna klaar. We konden dus niets verwijderen of veranderen aan het verhaal. We begonnen eraan omdat we met een downloadsysteem voor additionele content in de toekomst allerlei dingen konden maken.
Dus het was goed dat dit aan de orde kwam toen je meer wilde maken. Ik vraag me wel af, was je niet moe?