Tot slot wil ik jullie vragen waar jullie, vanuit je eigen standpunt, de aandacht van spelers vooral op willen vestigen. We beginnen dit keer met Nintendo’s Yamagami.
Oké. We hebben het er vandaag nog niet over gehad, maar we hebben veel aandacht besteed aan de filmscènes. Om filmscènes te maken die pasten bij de grandeur van Fire Emblem, produceerden we ze als een groot spektakel, zoals het begin van de historische televisieserie Taiga Drama. De 3D-filmpjes zijn niet alleen uiterst aantrekkelijk, ik denk dat spelers er ook het wereldbeeld van het spel in zullen herkennen.
We lieten er al een aantal zien in Nintendo Direct13.13. Nintendo Direct: Nintendo Direct is een serie internetpresentaties waarin Nintendo’s president-directeur Satoru Iwata en Nintendo of Europe’s president-directeur Satoru Shibata de laatste informatie geven over komende Nintendo-titels.
Oké. We hebben al veel gezegd over de spelmechanismen, maar we hebben ook lang nagedacht over het verhaal. We wilden het een beetje anders doen en voegden elementen toe die niet voorkwamen in de voorgaande Fire Emblem-spellen. Ik hoop dat spelers een nieuw soort Fire Emblem zullen ontdekken in het traditionele verhaal over de naties.
Voor wat betreft de beelden, je ziet ‘t het best met eigen ogen, maar de gezichtsuitdrukkingen zijn de meest omvangrijke ooit. Elk personage toont een scala aan emoties, waardoor je je makkelijker in de dialogen kunt verplaatsen.
Zoals eerder al werd gezegd bewoog alles op een wonderbaarlijke manier in dezelfde richting, en dat is het resultaat van het ontwikkelingsteam dat zich er volledig voor inzette. Ik denk dat degenen die het spel spelen dat enthousiasme zullen terugzien. Neem bijvoorbeeld de vechtscènes. In veel daarvan bewegen de personages veel beter dan we hadden verwacht in de ontwerpfase. Ik denk dat het de moeite waard is om te zien hoe de personages tot leven worden gewekt. Ik hoop dan ook dan mensen de vechtanimaties niet uit zullen zetten!
Met zo veel energie tijdens de ontwikkeling is het verassend om je eigen werk te zien. Maeda?
Ja, dat is waar. De verpakkingsafbeelding en de stemming in het ontwikkelingsteam lijken op elkaar. Higuchi?
Ik maakte me behoorlijk zorgen, terwijl ik vanaf de zijlijn toekeek, maar de hartstocht van de ontwikkelaars is duidelijk zichtbaar in het uiteindelijke product. Het bevat meer elementen dan we voor mogelijk hadden gehouden, dus ik denk dat het een erg geconcentreerd spel is geworden. Voor het eerst in lange tijd hebben we ook veel aandacht besteed aan het thema dat een nieuwe generatie het overneemt van de oude.