Jullie hebben dit keer een aantal nieuwe dingen geprobeerd met de communicatiefuncties van het systeem.
Ja. Met de StreetPass-functie13 kun je Muntenjacht-gegevens uitwisselen. Je kunt Muntenjacht snel achter elkaar spelen, en naarmate je het level beter leert kennen, zul je meer munten verzamelen. Je kunt het zien als een concentratie van typische Mario-elementen. 13 StreetPass: een functie waarmee je in het voorbijgaan gegevens kunt uitwisselen met andere Nintendo 3DS-gebruikers die StreetPass aan hebben staan.
Daarom hebben jullie het zo gemaakt dat je het met de muntjes die je hebt verzameld tegen elkaar opneemt, zoals je in Mario Kart strijdt om de beste tijd.
Als je de drie levels uitspeelt, behoud je eenmalig de hoeveelheid muntjes die jullie hebben verzameld, ook al verlies je. Dus we hebben het zo gemaakt dat je meer muntjes kunt verzamelen door met de spelgegevens te spelen die je via StreetPass ontvangt. Zelfs spelers die niet zo goed zijn in Mario-spellen, kunnen een enorme hoeveelheid muntjes verzamelen door via StreetPass te spelen met iemand die erg goed is.
Jij begrijpt het! En met de SpotPass-functie14 kun je zien hoeveel muntjes anderen hebben verzameld. 14 SpotPass: een functie van het Nintendo 3DS-systeem, waarmee je bij gebruik in de buurt van een draadloos toegangspunt allerlei informatie en content ontvangt.
Ja. Vanaf nu zullen we gaan bekijken hoe we dit precies gaan presenteren. Ik zal het weer bespreken met Tezuka, want ik wil dit zeker doen.
Miyamoto en ik praten al lang over onze positie en de distributie van betaalde content voor verpakte software. Onze conclusie is dat we dat kunnen doen als we een structuur creëren waarin we onze klanten kunnen vragen om een compensatie voor ons creatieve werk. Tijdens een van de interne besprekingen vorig jaar gebruikte Miyamoto zelfs het voorbeeld van betaalde extra levels in een Mario-spel, die als download kunnen worden gedistribueerd. Ook ik heb publiekelijk gesproken over ons basisidee (Engelstalig). Amano, jij had een andere reden om de extra levels te maken.
In werkelijkheid is dit niet de eerste keer dat een Super Mario-spel wordt voorzien van extra levels. Ik was een van de ontwikkelaars van Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 315, en daarin kon je extra levels toevoegen. 15 Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3: de Europese naam van een actiespel dat in Japan in juli 2003 werd uitgebracht voor het Game Boy Advance-systeem. De oorspronkelijke Japanse titel was Super Mario Advance 4.
Met de e-Reader16 kon je extra levels spelen. 16 Nintendo e-Reader: een accessoire voor het Game Boy Advance-systeem. Door er de codes op e-Reader-kaarten mee in te lezen, konden gebruikers minigames en nieuwe content spelen.