Een compleet nieuw vervolg voor Nintendo DS
Vandaag zijn we bij The Pokémon Company1. Ik zou vragen willen stellen over Pokémon Black Version en Pokémon White Version. Producer Ishihara-san is er, net als Masuda-san en Sugimori-san van Game Freak2, de hoofdontwikkelaars van het spel. Bedankt dat jullie wilden komen. 1 The Pokémon Company: naast het merkmanagement van alles wat met Pokémon te maken heeft, waaronder de computerspellen en het kaartspel, beheert het bedrijf zes Pokémon Centers in Japan. Opgericht in 2000. 2 GAME FREAK, Inc.: de spelontwikkelaar die verantwoordelijk is voor de Pokémon-serie en andere titels. Opgericht in 1989.
Allereerst wil ik vragen hoe jullie de gesprekken begonnen over de productie van een tweede compleet nieuw paar Pokémon-spellen voor Nintendo DS. Ik neem aan dat ik de regisseur hierover moet vragen.
Ja, ik heb altijd al een tweede generatie spellen voor Nintendo DS willen maken. Omdat de Nintendo DS zich in zulke grote aantallen over de wereld heeft verspreid.
Net als het vorige tweetal spellen komen Pokémon Black Version en Pokémon White Version uit voor Nintendo DS, maar de insteek toen je dit keer begon was echt anders dan bij Pokémon Diamond Version en Pokémon Pearl Version 3, toch? 3 : voor het eerst uitgebracht voor het Nintendo DS-systeem in Japan op 28 september 2006.
Ja. Aangezien deze generatie op hetzelfde systeem kwam, was ik erg bezorgd dat het in feite hetzelfde zou worden als zijn voorganger. Als we het op dezelfde manier als normaal probeerden te maken, had ik het idee dat de spellen te veel op Pokémon Diamond en Pokémon Pearl zouden lijken.
Je begon met de vraag hoe je – bij gebrek aan een betere manier om het te omschrijven – ieders beeld van hoe Pokémon-spellen zouden moeten zijn op Nintendo DS, overboord kon gooien.
Ja. Als je zo lang aan de serie werkt, krijg je een vaste manier van denken. Pokémon ruilen door naar een Pokémon Center te gaan was een routineklus geworden. We moesten eerst die vaste concepten overboord gooien.
Je besloot deze kans te gebruiken om opnieuw na te denken over de dingen die tijdens de lange geschiedenis van de Pokémon-spellen waren opgebouwd, zoals hoe je ze maakt en de regels die ervoor gelden.
Precies. Ik maakte de Pokémon-spellen ook altijd met de wens dat iedereen, van kinderen tot volwassenen, ze zouden spelen, maar het gebeurde wel vaker dat spelers die van de basisschool naar het voortgezet onderwijs en daarna naar de universiteit gingen, het gevoel hadden dat ze Pokémon waren ontgroeid. Dat vond ik erg jammer. Dus ik heb er lang en goed over nagedacht om welke reden ik jaar na jaar zou blijven spelen. Ik onderzocht de spellen opnieuw vanuit verschillende standpunten, zoals “zou je iets langer spelen als er gloednieuwe elementen werden toegevoegd?” of “wat nou als we Japanse kanjikarakters gebruiken in plaats van hiragana?”
Deze keer kun je kiezen voor kanji in plaats van alleen maar hiragana . (Opmerking: in de Japanse versie van spellen kunnen spelers kiezen voor een stand met kanji of hiragana, wat ander soort karakters weergeeft. Dit is afhankelijk van de leesvaardigheid. De Engelse versie heeft maar één stand.)
Dus nadat Pokémon Diamond Version en Pokémon Pearl Version waren uitgekomen en iedereen bij Game Freak bezig was met Pokémon Platinum Version 4, onderzocht je de spellen vanuit verschillende standpunten en dacht je na over hoe je ze zo kon maken dat spelers ze nooit ontgroeiden. 4 : als eerste uitgebracht in Japan voor het Nintendo DS-systeem op 13 september 2008 als de nieuwe versie van .