Het avontuur in Pokémon Sun en Pokémon Moon begint vlak nadat het personage van de speler is aangekomen in Alola, een prachtige regio die bestaat uit vier tropische eilanden en een kunstmatig eiland. Al snel ontmoeten ze daar Professor Kukui en andere bijzondere personages. Aan de speler de taak om de regio te verkennen en de Trial van elk eiland te overwinnen. In Alola leven mensen en Pokémon nauw samen, wat leidt tot een cultuur die sterk afwijkt van die van andere regio’s – en een werkelijk nieuwe Pokémon-ervaring voor de spelers!
Naast het avontuur voor één speler kunnen spelers ook genieten van de nieuwe multiplayerstand Battle Royal. Hierin strijden vier spelers ieder voor zich met hun beste Pokémon – de winnaar is de speler die de meeste Pokémon weet te verslaan. Je vindt meer informatie over Battle Royal en vele andere mogelijkheden in Pokémon Sun en Pokémon Moon op de website van Pokémon Sun en Pokémon Moon.
Pokémon Sun en Pokémon Moon zijn exclusief verkrijgbaar voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen, uiteenlopend van de laaggeprijsde fun van het gestroomlijnde instapmodel Nintendo 2DS tot de meeslepende spelervaringen op grote schermen van de New Nintendo 3DS XL.
Vandaag wordt ook de Nintendo 2DS Special Edition + Pokémon Sun-bundel uitgebracht, die bestaat uit een speciale uitvoering van het Nintendo 2DS-systeem, een SD-kaart van 4 GB waarop Pokémon Sun is geïnstalleerd, en een Nintendo 3DS-voeding. Daarnaast is op 18 november ook de New Nintendo 3DS XL Solgaleo & Lunala Limited Edition uitgebracht. Dit zwarte New Nintendo 3DS XL-systeem is versierd met artwork van de legendarische Pokémon Solgaleo en Lunala.
Het volgende grote Pokémon-avontuur is begonnen! Dankzij de nieuwe Pokémon die je kunt verzamelen en de beeldschone Alola-regio die je kunt verkennen, bieden Pokémon Sun en Pokémon Moon een compleet nieuwe ervaring en een grootschalig avontuur voor zowel nieuwkomers als Pokémon-veteranen.