In deze unieke benadering van de populaire Monster Hunter-reeks gebruik je de kracht van de bindingssteen om vrienden te worden met meer dan 60 krachtige beesten en hun vaardigheden te leren!
Wanneer je slaperige stadje plotseling wordt aangevallen door een enorm monster, is het jouw taak om op onderzoek uit te gaan. Als veelbelovende jonge rijder zul je een leger aan monsties moeten uitbroeden, te vriend maken en aanpassen, zodat je de kwade kracht van de zwarte vloek kunt tegengaan.
Tijdens je avontuur verken je een uitgebreide nieuwe wereld vol geheimen en gevaar, terwijl je gesteund wordt door een hecht groepje vrienden. Er is enorm veel te zien, van het nederige dorpje Hakum tot de drukke stad Gildegaran, en er zijn talloze mensen te ontmoeten!
Maak je klaar voor de strijd en neem het op tegen enorme monsters in tactische turn-based gevechten! Gebruik verschillende wapens en aanvallen terwijl je zij aan zij vecht met je monsties, en klim er vervolgens bovenop om spectaculaire bindingsvaardigheden te ontketenen.