Vraag het de ontwikkelaar Vol. 5, Nintendo Switch Sports
Inhoud vooraf opgenomen in overeenstemming met de huidige COVID-19 gezondheids- en veiligheidsrichtlijnen.
In deze editie van 'Vraag het de ontwikkelaar', een interviewreeks waarin ontwikkelaars van Nintendo in hun eigen woorden vertellen over het maken van producten en andere specifieke onderwerpen, praten we met de ontwikkelaars van Nintendo Switch Sports voor de Nintendo Switch, dat op 29 april is uitgebracht.
Ik ben Takayuki Shimamura, producer voor Nintendo Switch Sports. Ik was director voor Wii Sports, Wii Sports Resort en Wii Sports Club. Dit was de eerste titel uit de serie waar ik als producer aan meewerkte.
Ik ben Yoshikazu Yamashita, de director voor deze titel. Ik was ook de director voor Wii Sports en Wii Sports Resort.
Mijn naam is Shinji Okane. Ik was de program director voor deze titel. Ik was ook betrokken bij Ring Fit Adventure als program director en bij Jump Rope Challenge als director. Ik heb aan een heleboel titels gewerkt die om fysieke activiteit draaien.
Ik was de art director voor deze titel, net als voor Wii Sports. Enkele andere titels waar ik aan heb gewerkt, zijn Nintendo Land en 1-2-Switch. Ik werk al heel lang met Shimamura-san en Yamashita-san samen.
Ik ben Natsuko Yokoyama. Ik was de sound director voor deze titel. Hiervoor was ik verantwoordelijk voor de geluidseffecten (1) van Ring Fit Adventure. Net als Okane-san heb ik aan veel titels met fysieke activiteit gewerkt.
Dank u wel. Meneer Yamashita, zou u willen aftrappen met een korte introductie van Nintendo Switch Sports?
Natuurlijk. Nintendo Switch Sports is een vervolg op de op beweging gebaseerde gamereeks die begon met Wii Sports. Deze game werd in 2006 exclusief voor de Wii uitgebracht.
Naast de sporten tennis, bowling en chanbara, die populair waren in eerdere titels, bevat deze nieuwe titel volleybal, badminton en voetbal. In de herfst volgt er een update waarbij golf wordt toegevoegd.
Wanneer bent u begonnen aan deze titel? Ging u er al direct van uit dat het een vervolg zou worden op de Wii Sports-reeks?