Nintendo 3DS Sound
Geniet op de gekste manieren van muziek en andere geluiden
Met Nintendo 3DS Sound kun je genieten van allerlei leuke functies en onderweg luisteren naar je eigen muziek. Je kunt ook je favoriete nummer in karaoke-stijl zingen, of je uitspraak opnemen bij het oefenen van een vreemde taal. Je kunt zelfs een compatibiliteitstest doen met andere gebruikers door jullie lijsten met favoriete nummers te vergelijken. Het geeft een nieuwe impuls aan je muziekbeleving!
Verplaats je muziekbestanden in .aac-formaat of .mp3-formaat van je pc naar de SD-geheugenkaart om er overal naar te kunnen luisteren. En het hoeft niet bij luisteren te blijven... Je kunt ook de zang eruit filteren om je eigen karaoke-zang toe te voegen, of de snelheid van de nummers veranderen. Je kunt zelfs op de L-knop en R-knop drukken om met je nummers mee te drummen.
Nintendo 3DS Sound kan ook gebruikmaken van StreetPass om te zoeken naar andere gebruikers met dezelfde muzieksmaak. Hiervoor moet je een afspeellijst van je favoriete nummers maken en je systeem in de slaapstand bij je dragen. Als je een andere speler met een systeem in de slaapstand tegenkomt, worden jullie Hit Parade-lijsten uitgewisseld en vergeleken met de StreetPass-compatibiliteitsfunctie, zodat je kunt zien in hoeverre de lijsten met elkaar overeenkomen.