We gaan verder… Amano-san?
Ik ben Amano van het departement voor softwareontwikkeling van de afdeling voor analyse en ontwikkeling van entertainment (EAD). Bij Star Fox 64 3D was ik zo ongeveer de coördinator. Ik opereerde tussen Q-Games en Nintendo, en hielp verschillende specificaties vast te stellen.
Is dit het spel waar je na New Super Mario Bros. Wii6 aan hebt gewerkt? 6. New Super Mario Bros. Wii is een actiespel dat in december 2009 in Japan werd uitgebracht voor het Wii-systeem.
Ja. Het kwam snel na dat spel. Ik maakte deel uit van dit project, omdat ik telkens hetzelfde zei, als ik (Takaya) Imamura-san7 – die Star Fox altijd ontwikkeld heeft – tegenkwam: “Maak een nieuw Star Fox-spel, alsjeblieft!” 7. Takaya Imamura: departement voor softwareontwikkeling, divisie voor analyse en ontwikkeling van entertainment. Hij heeft voornamelijk als ontwerper meegewerkt aan de Star Fox-serie. Hij was regisseur van Steel Diver voor het Nintendo 3DS-systeem en deed mee aan de Iwata Vraagt: Steel Diver.
Je bleef Imamura-san maar zeggen dat hij een nieuw Star Fox-spel moest maken en voor je het wist, belandde de klus bij jou op schoot.
Je zat toch nog op de basisschool, toen Star Fox uitkwam voor het Super Famicom-systeem?
Dat klopt. Ik zat op de basisschool en had het spel niet, maar er was een demonstratiesysteem in de lokale supermarkt en daar speelde ik altijd samen met mijn vrienden op, als we van school naar huis gingen. Ik wist niet dat die software van Nintendo was. Het was best mysterieus voor me, zo van: “Wat is dit nou?”
Precies. Vervolgens kocht ik Star Fox 64 op de dag dat het uitkwam. Volgens mij was dat in mijn eerste jaar op de middelbare school. Ik heb het helemaal uitgespeeld.
Dat leidde tot de algemene aanname dat Amano-san veel over Star Fox wist (lacht).
Ja (lacht). Maar voordat het project van start ging, zei Imamura-san: “Ik hou je wel in de gaten, dus maak je geen zorgen.”
Maar toen het project onderweg was, werd Imamura-san opgeslokt door de ontwikkeling van Steel Diver.
Inderdaad. Ik zou alleen maar een beetje helpen, maar uiteindelijk had ik er de leiding over.