Laten we het nu over Star Fox 6416 hebben. Toen het Nintendo 64-systeem uitkwam, waren de capaciteiten van het systeem vanuit jouw perspectief, Miyamoto-san, toegenomen en betrad de wereld het tijdperk van 3D-polygonen. Je had het idee dat je de dingen die je had willen doen met Star Fox voor het Super Famicom-systeem, maar niet had kunnen doen, wel zou kunnen bereiken op het Nintendo 64-systeem, en je dacht: “Oké, ik moet dit doen!” 16. Star Fox 64 is een schietspel dat in 1997 werd uitgebracht voor het Nintendo 64-systeem. Het vormt de basis voor Star Fox 64 3D. Het spel verscheen onder de titel Lylat Wars in Europa.
Wat wilde je bereiken met Star Fox 64? Dat zal een mooie brug vormen naar Star Fox 64 3D.
Onze generatie groeide op met sciencefictionfilms, dus er was een tijd waarin ik dacht dat ik betrokken wilde raken bij sciencefictionfilms en daar rond wilde rennen en dingen wilde doen. Mijn generatie groeide op met Star Trek17 op televisie en werd met Star Wars echt fan van sciencefiction. 17. Star Trek is een televisieserie die in de Verenigde Staten werd geproduceerd en in de tweede helft van de zestiger jaren in Japan werd uitgezonden onder de titel ‘Uchu Daisakusen’. De serie werd gevolgd door een reeks speelfilms.
Ik wilde dat een videogame scènes zou bevatten zoals je die kon zien in die televisieprogramma’s en films, waarin allerlei objecten door de ruimte vliegen en een gevechtsvliegtuig ze ontwijkt en langs ze scheert, of waarin een grote vloot ruimteschepen op je af komt vliegen.
En je wilde zulke sciencefictionscènes niet alleen visueel kunnen meemaken, maar er interactief van genieten.
Inderdaad. Ik dacht: “Laten we ruimtefictie maken die je zelf kunt ervaren!” We wilden die ervaring in een videogame terugzien. Dus nadat de oorspronkelijke Star Fox uit was gekomen, hebben we een aantal dingen geprobeerd, zoals strategische spelmogelijkheden, voor Star Fox 2.
Zeker. We hadden een flink script voor Star Fox 2 met robots die vervormden en renden. En we probeerden een spelstand waarin je volledig in 360 graden kon rondvliegen.
We hebben het geheugen van de Super FX-chip uitgebreid, wat resulteerde in de Super FX Chip 2.
Laten we het nu over Star Fox 64 16 hebben. Toen het Nintendo 64-systeem uitkwam, waren de capaciteiten van het systeem vanuit jouw perspectief, Miyamoto-san, toegenomen en betrad de wereld het tijdperk van 3D-polygonen.
Het was zo cool en jullie hadden zelfs een nieuwe chip gemaakt. Waarom heeft Star Fox 2 dan nooit het levenslicht gezien?