Dat klopt.
Er zijn er een aantal, maar een daarvan is de functie My Castle32, die gebruikmaakt van connectiviteit.32. My Castle: spelers krijgen de mogelijkheid om een unieke 'basis' voor zichzelf te bouwen. Ze kunnen een dorp bouwen door gebouwen toe te voegen, zoals een wapenkamer en verschillende winkels. Dit is ook waar de personages in hun leger wonen. Spelers kunnen tussen de hoofdstukken door langsgaan om zich uit te rusten voor het volgende gevecht of om te praten met de leden van hun eenheid.
Zoals de naam al suggereert, is My Castle je eigen kasteel dat je tussen de hoofdstukken door kunt bezoeken. Spelers kunnen de stad onder aan hun kasteel indelen zoals ze zelf willen. Naast gesprekken met personages kunnen spelers hier ook interacties hebben met andere spelers en gevechten beginnen. Maeda was vastberaden om deze functie in het spel te stoppen, want we wilden dat spelers ook nog andere leuke dingen te doen hadden naast de strategische gevechten.
Zit er genoeg content in voor een hele game? Maeda, je had al zoveel werk met het maken van drie games, waarom heb je My Castle toegevoegd?
My Castle geeft de spelers de gelegenheid om te voelen hoe het is om tussen de personages te wonen. We hebben het toegevoegd omdat we een echte band tussen de spelers en de personages wilden creëren.
En Maeda doet er alles aan om zijn personages sympathieker te maken. Hij voegt altijd van alles toe waardoor de spelers nog meer van de personages gaan houden.
Inderdaad. Oorspronkelijk zou My Castle alleen gebruikt worden met StreetPass33, maar door middel van een internetverbinding kunnen spelers op bezoek bij andere dorpen en gevechten aangaan. Dit kwam voort uit alle ideeën die Kibayashi ons had gegeven...33. StreetPass: een functie waarmee spelers gegevens kunnen uitwisselen met mensen die ze op straat passeren, zolang ze hun systeem in de slaapstand hebben staan en draadloze communicatie hebben ingeschakeld.
Ja. Toen ik met ze werkte zei ik gewoon wat er in me op kwam, zelfs als ze het met geen mogelijkheid konden verwezenlijken, zo van "Je moet dit doen!" of "Het zou echt gaaf zijn als jullie zoiets hadden!"
Ik ben wel blij dat we My Castle hebben toegevoegd. Sinds Awakening is het een belangrijk thema geweest om de spelers zoveel mogelijk te binden aan de personages, en ik denk dat er dankzij My Castle een nog hechtere band ontstaat. En ik denk dat My Castle goed werkt met het idee achter de titel 'if' (als, indien). (Noot van de redactie: Fire Emblem If is de titel van de game in Japan.) Natuurlijk komt de vraag 'wat als?' vaak terug in het verhaal.
Toen we voor het eerst over dit project begonnen na te denken, had Yamagami het over geschiedenis, en hij zei: "Als die generaal een andere macht had gesteund tijdens het Sengoku-tijdperk, zou de geschiedenis er anders uit hebben gezien."
Inderdaad.En toen we besloten om twee aparte verpakkingen te maken, kwamen we steeds weer met de vraag 'wat als?', zoals 'wat als je je aansluit bij koninkrijk A?' en 'wat als je je aansluit bij koninkrijk B?' Dus voor mij was 'if' de enige titel die ik kon bedenken. En toen het tijd was om met iedereen te overleggen over een titel, zei ik: "Ik kan alleen maar 'if' bedenken." Toen zei iedereen: "Ja, het moet 'if' zijn." Dus toen hebben we de game Fire Emblem If genoemd.