Dus je nam twee exemplaren van Awakening mee naar huis, maar had je wel tijd om te spelen? Je hebt het zo druk.
Dat moet dat eindejaarsproductieschema zijn waar we zoveel over horen in de uitgeversbranche.
Maar ik vond sommige delen niet erg bevredigend. Mijn dochter, die destijds op de middelbare school zat, zei: "Ik wil ook spelen." Dus ik gaf haar het spel, en ze speelde zo snel. Ze bleef maar spelen, dus ik vroeg: "Is het echt zo leuk?" en ze zei: "Je moet deze opdracht aannemen!"
Ze zei: "Maar het verhaal is nogal cliché, dus volgens mij kun je er wel iets beters van maken." (lacht)
Dus ik dacht: dat kan ik wel doen. Toen begon ik het verhaal over de Hoshido-familie te schrijven – uiteindelijk heb ik alleen al voor het begin tien pagina’s gebruikt. Uiteindelijk heb ik vijfhonderd pagina’s geschreven.
Wanneer ik een verhaal verzin en de details invul, zoals de dialogen van de personages, raak ik gehecht aan de personages, en vervolgens beginnen ze een eigen leven te leiden. Daarna vertelt het verhaal zich bijna vanzelf. Dus ik kon met geen mogelijkheid een korte samenvatting schrijven en het daarbij laten.
Dat klopt. Dus uiteindelijk schreef ik een hele hoop en ik dacht: nou, dit is een behoorlijke klus geworden. Dus toen gaf ik ze de pagina’s voor de eerste verhaallijn van de Hoshido-familie, en ik moest dezelfde hoeveelheid schrijven voor de andere twee verhalen. Ik zei: "Dat gaat me echt niet lukken." Maar toen ik eenmaal begon... is het wel gelukt.
Ik dacht: ik ben echt stom. Maar ik bleef doorgaan. Uiteindelijk heb ik genoeg geschreven om met gemak twee boeken te vullen.