Wanneer hoorde je iets over het concrete ontwerp van de spelwereld, toen was besloten dat we het zouden maken als een Nintendo-themapark, Sakaguchi-san?
Ik kwam bij het project rond de tijd dat het prototype min of meer was uitgekristalliseerd. We begonnen na te denken over wat voor verpakking we konden gebruiken om alle afzonderlijke bouwstenen in te plaatsen.
We hebben de officiële naam ‘Nintendo Land’ pas behoorlijk wat later bedacht, maar tegen die tijd hadden we al wel besloten dat we het idee van een Nintendo-themapark zouden gebruiken.
Als het een combinatie van sportspellen was, zou er cohesie nodig zijn. Maar als het thema uit themaparkattracties bestaat, valt het karakter van elk spel beter op als de sfeer meer verschillen vertoont. Het idee van een themapark was belangrijk om elementen die op het eerste gezicht onvergelijkbaar leken, samen te brengen.
Dat klopt (lacht)! We hebben elk spel zo ontworpen dat de kenmerken ervan duidelijk te zien zijn – bijvoorbeeld door een 2D-achtig scherm te gebruiken, een bovenaanzicht te kiezen of het scherm in twee of meer delen op te splitsen, enzovoort. Een ander kenmerk van Nintendo Land is dat je een scène te zien krijgt waarin Mii-personages zich in verschillende kostuums hijsen, voordat je aan elke attractie begint.
Ja. In Donkey Kongs hindernisbaan zien de driehoeken die wegrollen er niet eens uit als mensen (lacht)!