Best Play Pro Baseball11 was het eerste spel dat je voor de Famicom maakte, toch?
Dat klopt. Eerst was er Best Nine Pro Baseball12 voor de pc, en daarna ontwikkelden we een versie voor de Famicom.11. Best Play Pro Baseball: een honkbalspel dat in juli 1988 werd uitgebracht in Japan door ASCII Corporation. Er verschenen nog andere spellen in die serie voor de Game Boy Advance en de pc.12. Best Nine Pro Baseball: een honkbalspel voor de pc dat in 1984 werd uitgebracht in Japan door ASCII Corporation.
Hoe lang deed je erover om je eerste honkbalvideogame, Best Nine Pro Baseball voor de pc, te maken?
Daar begon ik mee toen ik bij ASCII Corporation13 ging werken, en het duurde een jaar of twee voordat het klaar was.13. ASCII Corporation: een Japanse uitgeverij die in 1977 werd opgericht en die computervakbladen en software uitgaf. De uitgeverij heet tegenwoordig ASCII Media Works, en is een dochterbedrijf van Kadokawa Corporation.
Dus de maker van de software moest beschikbaar zijn om vragen van spelers te beantwoorden? (Lacht.)
Aangezien je alleen aan het spel werkte, zal de ontwikkeling ervan precies zo verlopen zijn als je zelf wilde.
Je deed dus het werk van twee mensen. Maar ik neem aan dat die twee mensen het goed met elkaar konden vinden! (Lacht.)
Je kunt je misschien wel voorstellen dat ik mijn werk op kantoor niet altijd af kreeg, dus ik kwam regelmatig in de problemen.