Nintendo Pocket Football Club18 kwam in Japan oorspronkelijk uit voor de Game Boy Advance. Ik neem aan dat je de spanning wilde opwekken van een voetbalwedstrijd waarvan je geen seconde wilt missen.18. Nintendo Pocket Football Club: een simulatiespel waarin je een voetbalteam beheert. Deze videogame kwam in Japan in mei 2006 uit voor de Game Boy Advance. In het spel kunnen spelers hun eigen voetbalteam samenstellen en trainen.
Dus je probeerde een spel te maken waarin de actie precies zo verloopt als bij een echte voetbalwedstrijd.
Het was het eerste spel waar ik aan heb gewerkt dat ik niet zelf heb geprogrammeerd. De programmeur die eraan werkte, was ontzettend toegewijd, en ik vond dat de actie tijdens de wedstrijden heel goed uit de verf kwam.
Het spel slaagde erin om die spanning te vangen die je voelt bij een echte voetbalwedstrijd. Dat gevoel waardoor je geen moment wilt missen.
Ja, dat vind ik ook. Maar er zaten meer leuke elementen in het spel dan alleen naar de wedstrijden kijken. Het was heel belangrijk om te ontdekken welke andere elementen van een wedstrijd we in het spel konden stoppen.
Als ik het bijvoorbeeld op dezelfde manier had gemaakt als een honkbal-managementspel, dan was het een simulatiespel geworden dat draait om het verdienen van geld. En dan had het spel geen direct verband meer gehad met wat er juist zo leuk is aan voetbalwedstrijden.
Dus je vond dat het spel niet alleen over het verdienen van veel geld en het aantrekken van goede spelers moest gaan.
Tijdens het spelen ontdek je welke vaardigheden van je spelers voor verbetering vatbaar zijn. Vervolgens krijg je de opdracht die vaardigheden te verbeteren en kun je je spelers gericht trainen.
Dat klopt. En zodra je je team hebt getraind, wil je gelijk door met de volgende wedstrijd.