Ik wil jullie graag vragen naar het begin van de ontwikkeling. Om Nintendo presents: New Style Boutique voor het Nintendo 3DS-systeem te maken, kwamen twee compleet verschillende culturen – een videogame- en een modebedrijf – met elkaar in contact. Yamagami, wat was jouw indruk in die tijd?
We vertelden eerder al dat Tamura ons in contact bracht met stylisten die van videogames hielden.
Ik moest een aantal stylisten aan Nintendo voorstellen, dus ik zocht een aantal slimme meiden uit die wisten waar ze het over hadden. Ik ondervroeg ze en toevallig vertelde het eerste meisje dat ze van videogames hield. Ik zei meteen, ‘Oké, jij doet mee!’
Het klikte meteen, en toen ik vertelde over een nieuw Style Boutique-spel, was ze erg enthousiast. Dus in plaats van botsende culturen, verliep alles heel natuurlijk. Vanaf de eerste bespreking spraken we heel informeel met elkaar, en Hattori zei, ‘Zij moet het worden!’
Ah, ik begrijp het. De manier waarop is verschillend – spelontwikkelaars gebruiken videogames en stylisten gebruiken mode – maar jullie wilden beiden een glimlach op meisjesgezichten toveren.
Wat voor mij belangrijk was, was dat ik leerde over het verloop van modetrends. Toen we het vorige spel maakten, kon ik niet veel meer dan de nieuwste modebladen kopen en de laatste informatie bestuderen. Maar dit keer leerde ik wat de huidige trends waren, en wat eraan zat te komen, nog voor het in de magazines verscheen. Daarvoor zag ik de modewereld als een verzameling van losse punten, maar zij verbond die punten voor me.
Juist. Het was een kijk op de zaken die we zelf zeker niet hadden bereikt. Ik dacht, ‘Dit soort informatie heb ik altijd al willen hebben.’ Ik was diep onder de indruk.