We hebben het vorige spel voornamelijk gemaakt voor meisjes die niet alles konden kopen wat ze wilden. Maar nadat we het uitbrachten werd het ook veel door jongens als Yamagami gespeeld.
Ik vermoed dat het als spel gewoon leuk was. Veel mensen zeiden dat je er niet mee kunt stoppen.
Als je er goed over nadenkt, dan zijn er genoeg jongens die het leuk vinden om een winkel op hun eigen manier te runnen, en het samenstellen van outfits wordt niet alleen leuk gevonden door vrouwen. Dus nadat we het hadden gemaakt, kwamen we tot de ontdekking dat het spel niet alleen voor meisjes was.
Ik was net met stomheid geslagen door Yamagami’s opmerkingen, maar in feite hebben we het zo gemaakt dat het ook op die manier kon worden gespeeld. Veel jongens hebben genoten van het vorige spel, en dat was onverwacht, dus dit keer hebben we het zo gemaakt dat je het op nóg meer manieren kunt spelen, en we hebben er ontdekkingselementen aan toegevoegd. Yamagami’s speelstijl is dus een van de juiste manieren om het spel te spelen. Toen ik ernaar vroeg bleken de mannelijke medewerkers het spel inderdaad anders te spelen. Ik vond al die verschillende speelstijlen prima, dus we hebben het zo gemaakt dat iedereen er op zijn eigen manier plezier aan kan beleven. Zo had een van de mannen in het ontwikkelingsteam het er bijvoorbeeld over hoeveel geld hij kon verdienen aan één enkele outfit (lacht)!
Hij heeft gelijk. Als een klant bijvoorbeeld zegt dat hij 30.000 yen (ca. 3.000 euro) te besteden heeft, dan mik je op ongeveer 29.000 yen (2.900 euro), zodat je zo veel mogelijk verdient.
En als het een fantastische outfit is, betalen ze misschien zelfs wat meer dan 30.000 yen (3.000 euro).
Yamagami speelt meer vanuit het oogpunt van de verkoper dan van de klant. Voor een winkelmedewerker is winst het belangrijkst.
Er is vast wel een kledingwinkel die mensen als Yamagami aanneemt om hun verkooptechnieken.
Agressief verkopen is iets dat echte winkeleigenaren leren, dus Yamagami moet het maar eens op de winkelvloer proberen. Misschien wordt hij wel een charismatische en populaire verkoper (lacht)!
Dit spel had iets wat ik ongelofelijk interessant vond. Ik word al wat ouder en mijn geheugen gaat achteruit, maar ik kan me de klanten in New Style Boutique nog goed herinneren.
Ik neem aan dat je je de klanten zo goed kunt herinneren omdat je zo veel tijd aan ze besteed (lacht)!