Verschillende manieren van spelen
Hebben jullie, tijdens het maken en spelen van dit spel, gemerkt dat dingen in jullie leven veranderden, zoals dat bij Tsujii gebeurde?
Het enige wat ik deed als een verkoper met me sprak, was m’n portemonnee trekken. Zo deed ik dat vroeger, maar sinds ik betrokken raakte bij het spel, zeg ik bijvoorbeeld achteloos tegen een verkoper, ‘Dit is anders dan wat vorig jaar in de mode was.’ Of ik probeer iets aan en vraag, ‘Denk je echt dat dit me staat?’ Ik denk dat ik me nu meer op m’n gemak voel (lacht).
Omdat dit spel is gebaseerd op mode, denk ik dat het een verlengstuk is van het echte leven. En als je het spel een tijdje speelt en weer verder gaat met je dagelijkse leven, lijkt de echte wereld op een verlengstuk van het spel. Als je mensen op straat ziet denk je, ‘Die outfit is een beetje twijfelachtig,’ (lacht).
Dat heb ik ook. Ik zie mensen die me op straat voorbijlopen en denk, ‘Dat ziet er een beetje meisjesachtig uit.’ Ik denk dat ik veel geïnteresseerder ben in mode.
En zoals Yamagami al zei, als je zelf kleding koopt, dan kun je de kennis die je in het spel hebt opgedaan gebruiken.
Nintendo presents: New Style Boutique bevat meer dan genoeg verkleedelementen voor meisjes, maar er zijn ook aspecten die niet meteen in die categorie vallen. Wat denken jullie dat dat is?
Toen we net aan het vorige spel begonnen, zei Yoshida, de directeur van Syn Sophia, ‘We hebben 10.000 modestukken nodig,’ en ik denk dat dat het belangrijkste was.