Nu wil ik je iets heel anders vragen. Masuda-san zei dat hij veel verandering wilde aanbrengen omdat jullie een compleet nieuw vervolg maken voor dezelfde hardware, maar Pokémon is Pokémon, dus er zijn een paar dingen die je gewoon niet kunt veranderen. Sugimori-san en Masuda-san, ik wil jullie vragen of er onderdelen zijn die je als heilig beschouwt en niet wil veranderen als je aan een Pokémon-spel werkt. Sugimori-san, zou je willen beginnen?
Deze spellen komen na deze twee en de hardware is hetzelfde, dus ik ken mensen die niet zouden staan te popelen om ze te spelen als we de spelers niet echt zouden verrassen.
Dus iedereen in het team werkte onder die druk. Maar als we ons afvroegen “Wat is Pokémon?” waren er altijd dingen die we niet konden veranderen. Als je kijkt naar wat we deze keer niet hebben veranderd, kun je afleiden welke onderdelen we als onschendbaar beschouwden.
Oké, ik begrijp het. Jullie hebben veel veranderd, dus wat jullie niet hebben veranderd, moet dan belangrijk zijn om Pokémon-spellen tot Pokémon-spellen te maken.
Dat klopt. Uiteindelijk is beginnen met een pratende professor verrassend belangrijk. Alleen dat al geeft het spel een Pokémon-gevoel.
Een deel van het Pokémon-gehalte is dat het begint met een professor die vraagt welke Pokémon je kiest.
Ja. Iets anders is het nuchtere karakter. Tot dusver waren de verhalen kleinschalig – ze spelen zich af in Japan en vertellen een verhaal van een jongen in de zomer. Dat is de basis van de Pokémon-spellen.
Ja, het ligt een beetje in het verlengde daarvan. De basis voor de Pokémon-spellen is de ontwikkeling van een verhaal in een land ter grootte van een deel van Japan over een gewone jongen zonder speciale krachten, die eropuit gaat en insecten vangt en tegelijkertijd een beetje opgroeit. Deze keer is de omgeving een plek als New York, dus de schaal is groot, maar we hebben die basis in gedachten gehouden toen we de personages ontwierpen, en, ja, hoe zal ik het zeggen? We probeerden niet iets te maken wat te vreemd was of te veel richting fantasie ging. Ik denk dat het belangrijk is dat het realistisch aanvoelt, als een verlengstuk van de echte wereld.
Ja. Masuda-san, wat is volgens jou belangrijk om te handhaven in Pokémon-spellen?
Jullie hebben zo veel veranderd, maar hebben dat niet veranderd. Als ik het goed begrijp, is dat omdat jullie er zeker van waren dat het niet meer als een Pokémon-spel zou voelen als je dat zou veranderen.
Ja. De reden waarom we zo rustig vertellen wat de Pokédex is, dat er gyms zijn of dat er Pokémon Centers zijn, en ga zo maar door, is dat we bewust wilden dat de spelers zich zo snel mogelijk thuis zouden voelen in de wereld.