Veel mensen, vooral aan de andere kant van de oceaan, wilden dat er eind 2013 een nieuw Zelda-spel voor Nintendo 3DS uitkwam.
Ja. We hebben The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D14 voor Nintendo 3DS uitgebracht, maar dat was een remake van een Nintendo 64-spel. Dus toen ik hoorde dat mensen vroegen of we met een compleet nieuw spel zouden komen, wilde ik graag die verwachtingen waarmaken.14. The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D: een actie-avonturenspel dat in oktober 2012 is uitgebracht voor het Nintendo 3DS-systeem.
Ja. Twee jaar geleden in 2011 was de ontwikkeling van Skyward Sword voltooid en begon ik na te denken over het volgende project. Ik voelde dat het mogelijk was om van het idee om de muren te betreden een nieuw Zelda-spel te maken. Daar wilde ik iets mee doen. Ik wilde dat de ontwikkeling ook maar een klein beetje een vervolg vond, dus toen iedereen weg was, ging ik ermee verder.
Als ik dat niet had gedaan en we pas waren begonnen toen ze terug waren gekomen, hadden we het nooit eind 2013 uit kunnen brengen.
Ik haalde er een programmeur bij die verder zou werken aan het plan van Mouri-san en ik haalde Tominaga-san erbij die Shikata-sans plaats innam. Ze bleven aan het spel werken totdat de twee regisseurs terugkwamen.
Meteen nadat de ontwikkeling van Skyward Sword was afgerond, dus ongeveer november 2011.
Shikata-sans team werd opgeheven in oktober 2010, dus dat komt neer op een onderbreking van ongeveer een jaar.
Dat klopt. Tominaga-san werkte ongeveer een jaar mee totdat Shikata-san en de anderen terugkwamen. Hij werkte aan de verbetering van het systeem waarmee je de muren betreedt.
Zonder mezelf te beperken door de wereld van The Legend of Zelda maakte ik een paar kleine kerkers rondom ideeën met betrekking tot het betreden van de muren. Rond mei 2012 presenteerde ik deze aan Miyamoto-san en vertelde dat ik nog 50 van dit soort kerkers zou maken waarin je het muren betreden gebruikte.
Maar hij gaf niet alleen kritiek, maar ook een aanwijzing. Hij opperde het idee om het op The Legend of Zelda: A Link to the Past te baseren.
Ja. Aonuma-san zei meteen daarna: “Wat nou als we het op A Link to the Past baseren en proberen het betreden van muren te koppelen aan een camerastandpunt waarin je van bovenaf recht naar beneden kijkt?”
Dus je hebt het op A Link to the Past gebaseerd vanwege de suggesties van Miyamoto-san en Aonuma-san?