Ja, dat klopt.
Dit spel leent de wereld van The Legend of Zelda: A Link to the Past, maar is een compleet nieuw spel.
De ondertitel in het Japans is Triforce of the Gods 2, maar het is een totaal ander spel, dus we gebruiken de “2” niet in andere landen.
Ja. Deze keer is er geen “link” naar het verleden, maar wordt het spel in de verre toekomst gesitueerd. Het verhaal wisselt tussen de twee werelden Hyrule en Lorule.
Ja. In Japan voelde het niet vreemd om die “2” aan Triforce of the Gods toe te voegen, dus besloten we dat te doen. Sommige medewerkers vonden echter dat mensen het als een remake zouden beschouwen.
Er gingen zelfs even stemmen op om het The New Legend of Zelda te noemen, zoals in New Super Mario! (Lacht.)
Maar we gebruiken de spelwereld van Hyrule en het camerastand van boven. Door die gelijkenissen besloten we het in Japan The Legend of Zelda: Triforce of the Gods 2 te noemen.
Naast die dezelfde elementen is er een nieuw systeem waarmee je een muurtekening wordt. Wat is er nog meer nieuw?
Ons ontwikkelconcept voor dit spel was de conventies van Zelda18 heroverwegen, maar dat was niet vanaf het begin ons thema.18. De conventies van Zelda heroverwegen: on 23 januari 23, 2013 kondigde Eiji Aonuma dit ontwikkelconcept aan voor The Legend of Zelda: A Link Between Worlds in een aflevering van Nintendo Direct genaamd “Wii U Direct Nintendo-spellen 23.01.2013.”
Ik heb 15 jaar aan The Legend of Zelda gewerkt. Elke keer dat er een nieuw spel uitkomt, geven mijn vrienden hun mening. Er zijn best veel mensen die ergens vast komen te zitten tijdens het spelen en vanaf dat punt niet verder kunnen. Dat vind ik een groot probleem.
Als je ergens in een kerker vastzit, kun je niet verder. Als je het tevergeefs een tijdje blijft proberen maar het niet lukt, dan geef je het op.
Klopt. Ik ken best wat mensen die dat meemaken. Telkens als we een nieuw Zelda-spel maken, kijken we naar een andere benadering. We kijken daar heel lang naar. Toen het moment om dit spel te maken was aangebroken, had ik ergens het idee dat je in A Link to the Past meerdere kerkers naast elkaar kon uitspelen. Maar toen ik het spel weer speelde, bleek dat niet helemaal te kloppen.
Dus ik dacht dat het een goed idee voor dit spel zou zijn. We maakten het spel zo dat als je met de zeven kerkers in de tweede helft van het spel aan de slag gaat, je zelf kunt kiezen naar welke kerker je wilt gaan.