Klopt. We hadden dus geen ideeën waarvan we zeiden: “Dit is het!” Misschien kan de regisseur daar iets over zeggen.
Zeker! (Lacht.) In The Legend of Zelda: A Link to the Past is de locatie met de grootste hoogteverschillen de Tower of Hera. Het is zo gebouwd dat je telkens omhoog gaat. Met die toren als basis probeerden we een 3D-kerker te maken. Maar in die tijd was ik tegelijkertijd nog met Nintendo Land bezig, dus Tominaga-san heeft lang over die kerker nagedacht.
We wilden benadrukken hoe hoog de toren is, dus ik had het idee om de 60_fps te gebruiken voor iets dat echt voldoening gaf. Terwijl je hoger en hoger de toren in gaat, moet de actie een geweldig gevoel geven. Als je bijvoorbeeld een springtegel met de hamer raakt, vlieg je naar een verdieping hoger.
Iwata-san, ik liet je al voor E3 201317 de Tower of Hera zien en jij zei: “Kunnen we dat doen?” (Lacht.)17. E3 (Electronic Entertainment Expo): een vakbeurs voor computerspellen die één keer per jaar wordt gehouden in Los Angeles. The Legend of Zelda: A Link Between Worlds werd in juni 2013 op de E3 voor het eerst als speelbaar spel getoond.
Dat is zo! (Lacht.) Toen ik dat zag, had ik sterk het gevoel dat stereoscopisch 3D van waarde kon zijn voor The Legend of Zelda, dus ik flapte eruit: “Kunnen we dat doen?” (Lacht.)
Toen ik je dat hoorde zeggen, was ik tevreden. Ik dacht: “Dit gaat werken!” Maar we hadden de Tower of Hera al veel eerder gemaakt voordat we hem aan je lieten zien.
Eerst lieten we nieuwe medewerkers naar de Tower of Hera kijken en zeiden we: “Zo moet het nieuwe Zelda-spel worden.”