Ja.
Shikata-san en Mouri-san, jullie waren toch nog met de Wii U-projecten bezig toen Miyamoto-san zijn akkoord gaf tijdens de vierde presentatie?
Maar ik liet ze altijd meedoen met de presentaties. Toen Miyamoto-san zei dat dit een nieuw Zelda-spel ging worden, begon de ontwikkeling pas echt serieus.
Als je van bovenaf recht naar beneden kijkt, kon je alleen Links hoofddeksel zien. Het leek net of daar een mysterieus groen voorwerp zich rondbewoog! (Lacht.)
Als je echt recht van boven naar beneden kijkt, stuit je inderdaad op problemen. Als je het waarheidsgetrouw maakt, ziet het er helemaal niet interessant uit.
Ja. We besloten er een beetje mee te smokkelen. In oktober sprak ik op een bijeenkomst op de New York Comic-Con15 en toen…15. Comic-Con: een cultureel evenement dat jaarlijks wordt gehouden in steden als New York en San Diego met aandacht voor comics, films en andere vormen van entertainment. Nintendo was een standhouder op de New York Comic-con in 2013.
Ja. Ik liet Zelda-fans afbeeldingen van zowel de zijkant als van bovenaf zien. Daarop kun je goed zien dat Link en de Rupees in een hoek staan.
Ik zag die afbeeldingen ook. Die wereld zag er zo vreemd uit dat ik wilde zeggen: “Wat is dit in vredesnaam?” (Lacht.)
Ja. We hadden met opzet de voorwerpen naar achteren gekanteld zodat je Link en de gezicht en lichamen van anderen kon zien als je van boven recht naar beneden kijkt.
Zo ziet het er niet meer uit als een onherkenbaar groen voorwerp, maar als Link.
Bedoel je 60 fps?1616. 60 fps (frames per seconde): het beeld op het beeldscherm 60 keer per seconde verversen.
Dat klopt. Toen Mouri-san plotseling vroeg om het met 60 frames per seconde te doen, antwoordde ik: “Wat? Maar 30 frames per seconde is genoeg voor The Legend of Zelda!” Maar hij stond erop, en toen ik vroeg waarom, zei hij dat dit stereoscopisch 3D stabiliseert.