Als we een traditioneel spel zouden maken, zouden we tot het allerlaatste moment worstelen om ideeën te verzinnen, maar met Street View was het alsof we al vanaf het begin meer dan genoeg materiaal hadden.
Ik geloof dat een dienst die als hulpmiddel werd gebruikt, via het entertainmentapparaat dat Wii U heet opnieuw zal worden geboren als iets nieuws. Meer mensen zullen er dan geïnteresseerd in raken en mogelijk zal zelfs de manier waarop we gebruikmaken van kaarten veranderen.
Dat zal zorgen voor nieuwe manieren om van Street View te genieten, manieren die we ons nooit hebben kunnen voorstellen. Denk aan verstoppertje spelen in Londen, golfen in St. Andrews24 of jezelf lanceren vanaf het Kennedy-ruimtecentrum (lacht)! Er zijn tal van mogelijkheden.24. St. Andrews: een plaats in Fife, Schotland, waarnaar vaak wordt verwezen als ‘de bakermat van golf’.
Toen we de presentatie hielden en erover spraken, kregen we ter plekke allerlei nieuwe ideeën. En we wilden ze ook allemaal gebruiken (lacht)!
Ohashi-san, jij werkte aan dingen die met de UI te maken hadden. Wat vond je van al die interessante ideeën die vlak voor je ogen op kwamen borrelen, de een na de ander?
Ik was behoorlijk geconcentreerd, dus terwijl de mensen om me heen zeiden: “Je maakt iets fantastisch”, bleef ik maar doorbuffelen, zonder te letten op wat er om me heen gebeurde.
Aan het begin van het project, toen we er op planningsniveau over discussieerden, waren veel mensen er niet van overtuigd dat het interessant zou worden, maar zodra je het in werking ziet, word je erdoor bevangen.
Dat begrijp ik volkomen. Bij Google hebben we een gezegde: “Eén demo is beter dan honderd keer uitleggen.”
Als we het presenteren, willen we dat op een bepaald aantal punten perfect doen. We konden de demo meenemen naar Google omdat we er vertrouwen in hadden. We waren helemaal niet van plan om alles stapje voor stapje te doen, zo van: “Laten we beginnen met een voorbespreking.”
Ik zie het als volgt: ik wist al voor de presentatie bij Google dat jullie het wat de technologie betrof wel aankonden, maar niet of jullie er ook een goede dienst van konden maken. Zonder de empathie en medewerking van Google was dit project onmogelijk geweest. Maar ik heb sterk het gevoel dat de presentatie onze beide bedrijven plotseling een zetje in de juiste richting gaf.