Toen ik net zo zat te spelen, kon ik echt merken hoe fijn het is om online te spelen – net als een regulier, lokaal potje. Nu wil ik graag wat vragen stellen over de bediening met de Wii-afstandsbediening Plus.
Juist. Bowlen voelt niet zo heel anders, maar je kunt wel een versie spelen die ten opzichte van het vorige spel de nodige verbeteringen kent.
Ik zal later nog wat vragen over de besturing bij Tennis, maar hoe is de bediening van Golf, Honkbal en Boksen11 veranderd?11. Golf, Honkbal en Boksen: Golf, Honkbal en Boksen staan gepland voor release nadat Tennis en Bowlen op 7 november 2013 zijn verschenen.
Bij Golf maak je gebruik van de Wii U GamePad en het televisiescherm. Eerst plaats je de Wii U GamePad op de vloer.
We hebben de Wii U op de E3 van 201112 voor het eerst uit de doeken gedaan. Eindelijk kunnen we Golf spelen zoals we het destijds hebben geïntroduceerd door middel van de conceptvideo.12. De Wii U werd op de E3 van 2011 voor het eerst uit de doeken gedaan: E3 (Electronic Entertainment Expo) is een videogamebeurs die eenmaal per jaar wordt gehouden in Los Angeles. Het Wii U-systeem werd daar in 2011 voor het eerst onthuld. De besturing van Golf werd geïntroduceerd in het “conceptvideo”-gedeelte van de speciale Iwata Vraagt: E3 2011 speciale editie - Wii U.
De bal verschijnt op het scherm van de Wii U GamePad aan je voeten en de fairway is te zien op het tv-scherm voor je. Je kijkt omlaag, je kijkt omhoog, omlaag, omhoog, nog een keer omlaag en dan sla je. Je kunt het spelen alsof je echt aan het golfen bent.
Inderdaad. Dus als je moest slaan, keek je gewoon naar de meter op je tv. Maar als je de Wii-afstandsbediening Plus deze keer op de Wii U GamePad aan je voeten richt, verschijnt de kop van de club in beeld. En als je de Wii-afstandsbediening Plus draait, draait de kop van de club ook mee. Als je de bal vervolgens vanuit die houding slaat, kun je een fade slaan, enzovoorts.
En als je naar de Wii U GamePad voor je voeten kijkt, wordt in één oogopslag duidelijk in wat voor situatie de bal verkeert – in de bosjes, in de bunker, et cetera.
Toen we tijdens de E3 in 2011 die video toonden, zeiden we: “Zoiets gaan we maken voor de Wii U.” En nu komen we die belofte na.
Dat klopt. Mensen kunnen binnenkort de green op met Golf. Bij Honkbal zwaai je standaard met de Wii-afstandsbediening Plus alsof het een knuppel is. De pitcher gebruikt de Wii U GamePad.