In plaats van een gangbaar, verpakt spel zal Wii Sports Club beschikbaar zijn als downloadbare software. Er is een Daglicentie, waarmee je alle beschikbare sporten gedurende 24 uur zoveel kunt spelen als je wilt, en een Licentie voor één sport, die je kunt kopen om een specifieke sport zo lang te spelen als je wilt. Waarom is dat zo?
Ja (lacht)! Maar ik denk wel dat er een hoop voordelen aan deze benadering zitten. En dit is een online spel. Als we alle vijf spellen tegelijk zouden uitbrengen, zouden de klanten worden verdeeld over de verschillende spellen. Maar als we ze met onregelmatige tussenpozen uitbrengen, kan men volop van elke individuele sport genieten.
Dat is ontzettend makkelijk, maar er is een aantal mensen die dat vervelend vinden. Dus om dat gedoe te verminderen, komt Wii Sports Club deze keer via SpotPass automatisch naar je Wii U, als je Wii U verbonden is met het internet en je tenminste 1,3 GB aan vrije ruimte15 hebt.15. Vrije ruimte: om te bepalen hoeveel vrije ruimte er over is op een Wii U-systeem kun je met de Wii U GamePad de Systeeminstellingen openen in het Wii U-menu, voor Geheugenbeheer kiezen en vervolgens voor Gegevens verplaatsen/wissen kiezen.
Inderdaad. Op een dag zie je plotseling het pictogram van Wii Sports Club in beeld verschijnen. Maar als je niet meteen kunt spelen zonder eerst te moeten betalen, zou dat ook vervelend zijn, dus zodra je het spel aan zet, kun je het de eerste 24 uur gratis spelen.
We willen dat de mensen het eerst proberen en als er een sport is die ze bevalt, kunnen ze die kopen met een Licentie voor één sport.
Stel dat je opa op bezoek komt. Op deze manier kan iedereen een dagje samen bowlen. De prijs is redelijk, dus ook als er gewoon wat vrienden bijeenkomen, hoop ik dat ze zich vrij zullen voelen om er gebruik van te maken.
Dus Wii Sports Club komt automatisch binnen via SpotPass. En eerst zijn er twee sporten. En daarna dan?
Dus in de eerste 24 uur kun je Tennis en Bowlen gratis spelen, en later krijgt iedereen opeens Golf binnen, ook als ze andere spellen aan het spelen waren.
Precies. We hebben besloten een speciale campagne te houden als Golf uitkomt. Als er een nieuwe sport binnenkomt, kun je de eerder verschenen spellen ook zoveel spelen als je wilt gedurende 24 uur.