Kom meer te weten
Wat voor andere functies zijn er? Ik heb gehoord dat er tijdens het spelen berichten in beeld verschijnen.
Ja. Tijdens het spelen verschijnen er Miiverse-berichten in beeld om spelers aan te moedigen.
Ja, inderdaad. Je schrijft ze van tevoren. Als ik bijvoorbeeld in mijn eentje aan het bowlen ben en een strike werp, kan ik een reactie krijgen van iemand van de club uit Kyoto, zo van: “Gefeliciteerd met je strike!”
En ze zijn met de hand geschreven, dus het is echt te zien dat er gebruik wordt gemaakt van Miiverse. Natuurlijk kun je de Wii U GamePad ook gebruiken om berichten in te voeren met het toetsenbord, maar het is gewoon heel fijn om een ruwe schets van een bowlingkegel naast een handgeschreven commentaar te zien, zo van: “Gefeliciteerd met je strike!”
Inderdaad. En misschien zou iemand wel iets zeggen wat verkeerd over zou komen. Dus je stuurt ze eerst naar Miiverse en dan kun je ongeveer een uur later gebruiken.
Ja. Dat hebben we gedaan omdat ouders zich mogelijk zorgen maken om wat mensen zouden zeggen als hun kinderen spelen, en met Wii Sports Club wilden we niet hebben dat mensen die voor het eerst een online spel spelen er een slechte ervaring aan overhouden. We zullen Custom Callouts later in actie zien.
Iets anders waar we het tijdens het ontwikkelproces over hadden, was dat spelers in Wii Sports Tennis automatisch van positie veranderen en dat het dus jammer zou zijn als mensen het idee kregen dat ze eigenlijk tegen de computer speelden.
Maar dankzij Custom Callouts is het veel duidelijker dat je tegen een echte persoon speelt.
Juist. Daarnaast hebben we nog een aantal zaken toegevoegd die ervoor moeten zorgen dat het duidelijker is dat je tegen een echte persoon speelt. Tennis is nu bijvoorbeeld compatibel met de Wii-afstandsbediening Plus, dus als je het racket simpelweg zo beweegt (draait met zijn hand), doet het Mii-personage in beeld hetzelfde.