Nintendo presenteert een breed scala aan games voor de Nintendo Switch en de Nintendo 3DS
14 september 2017 - In de komende maanden kan iedereen die een Nintendo Switch of Nintendo 3DS-systeem heeft tal van first- en third-party games in de meest uiteenlopende genres ontdekken.
Tijdens een Nintendo Direct heeft Nintendo informatie gegeven over meer dan 40 games die de komende maanden worden uitgebracht voor de Nintendo Switch en de diverse Nintendo 3DS-systemen.
Er zijn verschillende beroemde third-party games aangekondigd voor de Nintendo Switch, waaronder DOOM en Wolfenstein II: The New Colossus. Daarnaast is er meer nieuws gepresenteerd over onlangs aangekondigde games als L.A. Noire, Resident Evil Revelations en Resident Evil Revelations 2. Daarnaast worden er arcadeklassiekers uitgebracht voor de Nintendo Switch, en komt er een nieuwe Mario Party-game uit voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen, met daarin 100 van de populairste minigames uit de serie.
In de videopresentatie boordevol informatie kwamen ook nieuwe games als project OCTOPATH TRAVELER (voorlopige titel) van Square Enix, Super Mario Odyssey en Xenoblade Chronicles 2 aan bod.
Tijdens de presentatie werd nieuwe informatie over Mario’s komende avontuur onthuld, inclusief meer details over het verhaal, de locaties en spelstanden.
Daarnaast onthulde Nintendo een speciale hardwarebundel met een downloadcode voor de game en rode Joy-Con-controllers in Mario-stijl.
Dit grootschalige vervolg neemt spelers mee naar de wereld Alrest die zich bevindt op de ruggen van Titans. De reis door de wolken begint als Xenoblade Chronicles 2 op 1 december uitkomt voor de Nintendo Switch.
Naast de standaardversie kunnen fans ook een speciale editie van de game kopen. Deze bevat naast de game een sound selection cd, een speciale metalen gamehoes en een artbook van maar liefst 220 pagina’s met harde kaft. Op 1 december wordt er ook een Nintendo Switch Pro-controller uitgebracht met een Xenoblade Chronicles 2-thema.
Bethesda Softworks brengt de iconische games DOOM en Wolfenstein II: The New Colossus uit voor de Nintendo Switch. Spelers kunnen de razendsnelle actie van DOOM deze winter beleven, terwijl Wolfenstein II: The New Colossus in 2018 wordt uitgebracht.
De eerste Kirby-game voor de Nintendo Switch werd al aangekondigd tijdens de E3 van dit jaar. En Kirby blijkt een paar aardige tricks mee te brengen. Door hartjes naar vijanden te gooien, kunnen spelers maximaal drie ervan rekruteren als bondgenoten.
Ook het mengen van vaardigheden om nieuwe krachten te krijgen is een belangrijk deel van de fun. Kirby Star Allies is geschikt voor één tot vier spelers** en komt in de lente van 2018 uit voor de Nintendo Switch.