Ben je nieuw bij Nintendo Switch? Hier zijn wat nuttige functies en tips!
Als jij de trotse eigenaar bent van een splinternieuw Nintendo Switch-systeem, heb je wellicht al een aantal races in Mario Kart 8 Deluxe gewonnen, een paar potjes Super Mario Party Jamboree gespeeld, een nieuw leven opgebouwd op een onbewoond eiland in Animal Crossing: New Horizons, of misschien wel een begin gemaakt aan een avontuur in Hyrule in The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom!
Wist je al dat je nieuwsartikelen over games kunt lezen, screenshots en video's kunt maken, games online kunt spelen* en downloadbare games voor de Nintendo Switch kunt kopen?
Heb je datgene waar je naar zocht, nog niet gevonden? Op de supportwebsite voor de Nintendo Switch vind je informatie over allerlei onderwerpen!
Op deze pagina vind je instructies voor hoe je je Nintendo Switch, Nintendo Switch Lite of Nintendo Switch – OLED-model voor de eerste keer instelt. Voor meer informatie over andere onderwerpen kun je terecht op onze supportwebsite voor de Nintendo Switch.
En dat is nog maar het begin. Bezoek onze pagina over Nintendo Switch-games om nog meer games te ontdekken! Er zijn ook talloze games die je gratis kunt uitproberen: bekijk daarvoor de lijst met Nintendo Switch-demo's.
Als er tijdens het spelen van een van de compatibele games iets interessants gebeurt, kun je de opnameknop ingedrukt houden tot je een "biep" hoort. Hierdoor worden de voorbije 30 seconden gameplay opgeslagen. Na het opnemen van je video kun je deze aanpassen om de beste stukjes te bewaren, of zelfs screenshots te maken van de beelden. Het is ook mogelijk om ze naar je smartapparaat te sturen, zodat je ze kunt delen met vrienden.
Om direct screenshots en videoclips vanaf je Nintendo Switch naar je smartapparaat te sturen, kies je NAAR SMARTAPPARAAT VERSTUREN in het menu BEWERKEN EN POSTEN en volg je de instructies op het scherm.
Je kunt de slaapstand activeren, de volgorde van de controllers wisselen, of je instellingen aanpassen. In SYSTEEMINSTELLINGEN vind je de optie om je eigen Mii-personage te maken!
Ja! Je kunt je opgeslagen gegevens en gebruikersaccount overdragen naar een andere Nintendo Switch! Als je voorheen met iemand anders op hetzelfde systeem speelde en je wilt er nu zelf een, kun je al je gegevens overdragen en meteen verder spelen!
Er zijn verschillende manieren waarop je een veilige game-omgeving voor je kinderen kunt creëren op de Nintendo Switch, met diverse opties op het spelsysteem zelf en met de gratis app 'Ouderlijk toezicht voor de Nintendo Switch' voor smartapparaten.