What elements did you add that are unique to Miiverse?
We were strongly aware of how Miiverse is not an independent network service. For example, we were targeting a broad base of users, so it was important to make the parental controls13 on Wii U seamless14 for Miiverse.13. Parental controls: A function that allows parents to restrict certain content (games and channels) from use or purchase by children.14. Seamless functioning: This describes consistent operation of functions between multiple services without any breaks.
Many people imagine most social networking services15 to have some sort of games attached to them, but we made Miiverse with the idea that Miiverse comes attached to the games that you play. I think that sets it apart.15. Social networking service (SNS): A community website service that encourages and supports connections between people online.
You mean that with the various Wii U games, Miiverse comes closely attached with them?
Yes. Also, from the middle of development we added the ability to make handwritten posts. Handwriting has an incredibly fun atmosphere that typed text doesn’t have.
That came down from Mizuki-san. He said, “Let’s add handwriting!” Everyone froze up and was like, “What?!” (laughs)
Yes. To be honest, I thought, “Oh no! Here we go!” (laughs) But we have been running Flipnote Hatena for years, so I had an idea from my own experience about how to handle handwritten content on the server.
But you can write so smoothly, without any hiccups, that you can’t tell at all that it was so hard to implement.
Oh, right. I think that was when Mizuki-san said, “We’re onto something! Everyone has come to life!” (laughs)
Exactly! (laughs) We had several energy boosts. The first time was when Miiverse ran for the first time. The next time was when we could post with our own Mii characters. We were like, “Yahoo!”