Wii Becomes A Town
Switching gears, what was it like for you to work with Nintendo this time, Kondo-san?
Well, I don’t really know how to put it, but the people at Nintendo are surprisingly ardent. (laughs)
(laughs) Putting a different way, the Nintendo staff think it’s only natural to work fervently and spare no effort if a product will please the users. We adopt the user’s point of view, so that a product empathises with a lot of people.
There was almost no gap with Hatena in the way they view their work. We always operated under a shared desire to do what we figured would please the users. I did have a few kick off meetings with Kondo-san, though.
At those meetings, Kondo-san talked about Flipnote Studio. Even though he knew development wouldn’t be easy and there would be server maintenance costs involved, he would say, "Push on!" and plow ahead, passionately declaring, "We’ve got to develop it so it’s even more fun for the users!" That made quite an impression on me. That was what Hatena valued, so it was easy working with them.
It does my heart glad to hear that. We always talk at the company about how we want to move the world forward by making network services. And we all love Nintendo’s games, so if we can move forward using our own strengths, that would be the most fun.
That image of Kondo-san plowing ahead with those values is like – to grasp at an image (laughs) – like a lord marching along with his retainers scrambling along behind. The retainers are like, "M-My lord! Have you gone mad?" and try to stop him. Sorry! (laughs)
But when you begin something new, I think there are people in-house who think, "My lord! Have you gone mad?"
We were on the side advancing Miiverse, but I’m sure there were some people in the company who wondered if we’d lost our marbles.
A lot of people must have expressed their concerns saying that maintaining it would be hard.
I’d like to finish up today by asking how each of you think Miiverse will change gaming, starting with you, Kondo-san.