Let’s discuss the Wii Message Board. Tamaki-san, you are the most familiar with the presentations on this topic, so could you please explain what the Wii Message Board allows you to do?
At the risk of oversimplifying, it is a system that allows messages and memos to be posted on the calendar. It can therefore be used without even being connected to the network. At its most basic, it is a place you can write memos. For instance, a mother might simply stick a message like “The snacks are over there!” onto the Wii Message Board. It’s basically like sticking a message on the door of the fridge. You enter these messages in the calendar on whatever day you want. Messages from the game you’re playing can also be put on the Message Board. For example, if you’re playing “Animal Crossing”, a message like “Concert next Saturday in town” will automatically be posted on the Message Board. The user doesn’t even have to be playing the game. Or take a game like “Brain Age”. You could post your results on the Message Board: “Today, your brain age is 50!”, or something like that. I envision the Message Board helping everyone in the family communicate with each other. These days, because everyone is so busy, it is becoming more and more difficult for people to take the time to sit around the table and chat. That’s where the Wii Message Board comes in. Even when families can't spend time together because everyone is always coming and going, a quick look at the Wii Message Board will allow the family members to feel the presence of the others, even if only slightly. You know, the father has maybe gone out after work, but when he gets home he can see that his wife has been keeping up the “Brain Age". I really hope Wii will prove useful in providing chances for this type of interaction between family members.
We wanted to make it collect memories over time, recording what different family members have done.
That's right. We really wanted it to be a console that would store your personal memories, something that people could grow attached to. At first, we thought of having the Message Board and the Calendar as separate functions, but we realised that the end result would be closer to what we originally had in mind if the messages were recorded on the Message Board. That's how we came up with the concept of having memos and messages stored according to date, which is how it is now. As its design is very simple, you can even use it like a diary by just filling in the day's events, and your game records are entered automatically too. It is a tool for preserving memories as well as linking family members together in an inconspicuous way. And it's not all one-way: the console is also capable of interacting with the user. That's the concept we had when creating the Wii Message Board, but what we've spoken about up to now is just its offline functionality, when Wii is not connected to the network. Once the console is online, it can also be used to share all sorts of information with friends. That isn't to say, however, that all of your information is available to other people. I should just stress the point, in case anyone gets the wrong idea, that this network basically works in the same way as the one for Animal Crossing on DS. That is, connection is not possible unless both users register each other. That means there won't be any unwanted communication from strangers, like harassment or suspicious spam messages.
It can be fun to be connected to the network, but it can be stressful or frightening if you are interacting with people you don't know.
Exactly. Basically, we've designed it so that you can exchange information with your registered friends. I'll give an example of the kind of information that could be exchanged. Let's say someone buys a new game. When they switch on their console, a question could appear on the screen: "Do you want to let your friends know you have bought this game?" If you select "Yes", the message "X has bought the game Y!" will pop up on your friends' Message Boards. You can send messages like that from within the game, or you can make your own message to send to your friends. Actually, the example I just gave is still under discussion and has not been finalised yet. But I think it gives you an idea of the kinds of things that would be possible.
On top of that, with the Wii Message Board, users can exchange game data or screenshots. E-mail messages can also be exchanged between mobile phones and Wii. Sorry to keep using families for all the examples...! (laughs) But imagine the father is working late at the office. His family can send him messages via Wii from the living room. Then he could reply by sending a photo. We'd like people to think of Wii as allowing them to feel they are connected, in a loose, relaxed way, with their friends and family.
With the Wii Message Board, people can see that there are other people out there. It allows friends who might be far apart to be aware of what the other is doing.
That's it. We thought that this kind of loose, relaxed connection was ideal. Since the Wii Message Board uses WiiConnect24, that loose connection can be maintained round the clock. I'd love it if users turned on their Wii, just like they turn on the TV, thinking "I wonder if there's anything good on...".
In a way, I feel that the Wii Message Board is the most complex aspect of the console, and which has the most unexplored possibilities. I have a feeling there are a huge number of applications which we just haven't come up with yet.