Chapter 1: The theme of "transformation"
In this eleventh volume of Ask the Developer, an interview series in which Nintendo developers convey in their own words Nintendo's thoughts about creating products and the specific points they are particular about, we're talking to the developers behind Super Mario Bros. Wonder for Nintendo Switch, which launches on Friday, October 20th.
Hello. I'm Takashi Tezuka. I've been involved in 2D Mario (1) games in many ways for a long time, but I joined as the producer for this title. This year marks the 39th year that I've been involved in the development of Mario games.
(1) A term that refers to a side-scrolling 2D platformer in the Super Mario series. In contrast, 3D Mario games refer to Mario platformers in which Mario moves around in a 3D space.
Hello, I'm Shiro Mouri. I joined as the programming director for New Super Mario Bros. U (2) and the director for New Super Mario Bros. U Deluxe. For this title, I served as the director again.
(2) A Wii U game released in November 2012 in North America and Europe. This side-scrolling 2D platformer offers a unique gameplay experience on the Wii U GamePad, which can be used as a second screen with touch-screen functionality. Yoshis, with various abilities, support their adventure. New Super Mario Bros. U Deluxe for Nintendo Switch, which included new characters and New Super Luigi U, was released in January 2019.
Hi! I'm Koichi Hayashida, and I worked on the game design. I've served as a director for games including Super Mario 3D World (3) and as a producer for Super Mario Odyssey (4) and other games. My mission in this project was to apply my experiences from the development of 3D Mario games to a 2D Mario game.
(4) A Nintendo Switch game released in October 2017. In this 3D platformer, players join Mario and his hat-shaped ally Cappy on a globe-trotting adventure, exploring ancient ruins, big cities, and much more.
Hi, I'm Masanobu Sato, the art director for this game. My first involvement in the development of 2D Mario games was when I created animation for the Koopalings, the bosses in New Super Mario Bros. Wii (5). I've been involved as the design leader since New Super Mario Bros. U.
(5) A Wii game released in November 2009 in North America and Europe. In this 2D side-scrolling platformer, new transformations such as Propeller Mario, Ice Mario, and Penguin Mario were introduced.
Hello, I’m Koji Kondo. As the sound director for this title, I was responsible for the approach we took for the sound and for making the final judgment on its quality. I also composed some of the game's music myself. I've been involved in Super Mario games since the first Nintendo Entertainment System (6) game.
(6) A video game console released in 1986 in Europe. It came bundled with two controllers featuring a Control Pad and A and B buttons. Players could swap game cartridges to play a variety of games.
Thank you very much. Mouri-san, could you give us a brief introduction to this new game, Super Mario Bros. Wonder?