Here’s how 2024 is shaping up on Nintendo Switch!
Want to know what’s on the gaming horizon for 2024? Let’s take a look at some of the games announced for release on Nintendo Switch this year!
Dash into this thrilling action-adventure platformer set in a mythological Persian world. As Sargon, use your Time Powers, combat, and platforming skills to perform deadly combos and defeat time-corrupted enemies and mythological creatures.
Sleuth your way to the truth in Another Code: Recollection. Solve riddles, gather clues, and investigate the true fates of Ashley Mizuki Robins’s parents in this thrilling mystery tale, spanning two games that have been fully enhanced for Nintendo Switch.
The age-old rivalry that heated up on Game Boy Advance reignites this February in Mario vs. Donkey Kong. Enjoy all-new graphics and newly added two-player co-op as you solve all kinds of puzzles and test your platforming smarts to recover the stolen Mini-Marios from Donkey Kong.
Embark on a royal adventure to regain your reign in this tactical fantasy RPG from the developers behind 13 Sentinels: Aegis Rim. Explore a vibrant overworld and recruit a grand army from over 60 unique characters, ranging from humans and elves to massive beasts and heavenly angels.
Princess Peach takes the spotlight in this upcoming action adventure! Take on a variety of show-stopping transformations, from swordfighter to pastry chef, detective to kung fu master and more, to save the play – and the day!
As Agent 8, strengthen your abilities as you ascend the Spire of Order in this single-player downloadable content for Splatoon 3 that’s designed to be replayed over and over! The Side Order DLC is available exclusively as part of the Splatoon 3: Expansion Pass.
Fire up the ol’ Poltergust for Luigi’s Mansion 2 HD, a visually-enhanced version of the cowardly hero’s Nintendo 3DS escapade. Clear out all manner of troublemaking ghouls from across Evershade Valley, including a former plant research lab, a broken-down clock factory and other eerie haunts.
Choose what kind of life you want to live in FANTASY LIFE i: The Girl Who Steals Time. Travel between past and present as you battle fearsome monsters, gather useful materials, and craft all sorts of items to restore an uninhabited island while solving its myriad mysteries.
The Nintendo GameCube classic Paper Mario: The Thousand-Year Door returns with updated graphics on Nintendo Switch! Join Mario and friends in a papery RPG quest to discover the legendary treasure behind the ancient Thousand-Year Door.
Embark on an epic treasure hunt across a vast undersea kingdom to buy back your repossessed shell in Another Crab’s Treasure. As Kril the hermit crab, equip cans, cups and all sorts of other trash to defend yourself and fight back using powerful attacks called Umami Techniques.