So how did you find a solution?
Making The Ultimate Amalgamation
Well, production of Fire Emblem: Shin Monsho no Nazo neared the end without us ever finding a solution and then it was time to decide upon the next story. I proposed to Higuchi-san and Maeda-san that instead of a complete departure, we could make an amalgamation of all the Fire Emblem games so far – and their eyes lit up. (laughs) The idea that resulted became the basis for this game.
(Editor’s note: An amalgamation is the process of combining multiple entities into a single form; in this case, combining all the best pieces of previous Fire Emblem games into a new title)
But aiming for an amalgamation wouldn’t solve everything, would it? I would think that when it came to deciding what is good about each installment of the series, opinions would be split. Was that true?
Yes. There were all sorts of opinions and we even performed a survey of all company employees. As a result, we decided that liking the characters is what’s most fun about Fire Emblem and were able to combine the best parts of each title.
When Yokota-san, a Fire Emblem fan, showed up, did you all think, “Now here’s a director who knows his stuff!” (laughs)
We were on the same wavelength. The gears synced up as soon as we started moving and turned right up to the end.
He knows all the previous works, so it was great how we were able to easily share sentiments like “It would be cool if we combined this element with this one.”
It made an impression on me how we exchanged opinions in such a positive way, so it was really enjoyable. (laughs)
As you pointed out, various opinions arose in pulling together an amalgamation, but we were like, “To achieve our goal, let’s just put in everything!” And the power of the development team achieved all kinds of things. We hardly wavered, so we were able to surpass an amalgamation to pull off the ultimate amalgamation.