“I Want to Get Married Again”
When I originally talked about an amalgamation of Fire Emblem, I said, “I want to get married again.” (laughs) Within the Fire Emblem series, the thing that left the greatest impression on me was the marriage system.88. Marriage system: A gameplay mechanic introduced in the fourth game in the series, Fire Emblem: Seisen no Keifu, released for the Super NES system in May 1996. During the game, characters fall in love and that pairing causes their children’s abilities to change.
This time, a big theme is love for the characters, so I definitely wanted to put in the marriage system and IS agreed.
You can marry any of your comrades. So this time, we were like, “I want a special graphic for when you get married,” and “I want voiceovers for when they confess their feelings,” and we ended up preparing that for every character! (laughs)
But this time, despite putting in so much more than planned, you didn’t miss the deadline that was originally agreed upon. What was the secret behind that?
Hmm, that’s a difficult question. (laughs) If I think about it, I don’t really know. But we did put in a lot more than planned, so we decided on a deadline and were prepared to give up if it didn’t work.
Maybe I’m exaggerating, but I sense that for the most part, there was a pile of work to be done on a desk, and everyone took care of it piece by piece without any instruction, which is the ideal way to carry out a project. The energy behind your desire to make an ultimate amalgamation of Fire Emblem pushed everyone along.
When the energy is massive, do you sometimes start moving as if dragged in, even from a different place? When we do something and get a big response from elsewhere, we’re pleased.
Yes. The people working on this project are longtime fans of Fire Emblem, so I wanted to make something that hardcore fans as well as new players would accept. After receiving the job, I went around the fan sites, checked out their illustrations and analysed them, asking myself, “What does everyone like about Fire Emblem?” and “What’s missing?” Then I aimed for designs that would be neither too new nor too old.