This will be the first packaged title from Nintendo to have additional content become available.9 We imagine that the ultimate culmination concept and additional content may be well suited to each other. I feel as if the main game itself may not exhaust the potential of the mechanics.
9. Additional content: New elements including new maps and episodes not included in the packaged game will become available for purchase and download in sets following the game’s release. No timeframe has been set for the release of this content in Europe at time of publication.
S-Sorry! (laughs) That was another time when Maeda-san put forth a very positive opinion.
He was so excited that I wondered if maybe he thought this would be the last game! (laughs)
At the same time as making it compatible with additional content, the task of polishing up the main game was important so we didn’t receive criticism that the game was lacking without the extra content.
When the additional content idea came up, the main game was almost complete, so we couldn’t take anything away from the main game’s story or change it. We got into it because if we just made a loader for downloading additional content, we could make all kinds of stuff later.
So it was perfect that this came up just when you wanted to make more. I have to ask, but… weren’t you tired?