More so than New Super Mario Bros. U?
“One More Time!”
New Super Mario Bros. U is in the vein of games so far in the series, so you can really cruise along, but New Super Luigi U has some pretty challenging obstacles.
Yes. We had some people actually play it to promote the game within the company, and it was before final adjustments, so it was pretty challenging, and one person kept messing up at the fort on the first World. I had work to do, so I left for a bit, but when I came back, he had cleared it and looked very satisfied. I had him show me how many times he had continued, and it was 20!
And there’s a team of veteran employees at Nintendo who evaluate games by placing themselves in the shoes of gamers who are beginners or aren’t very good at games.
One person on that team couldn’t clear New Super Mario Bros. U no matter what, but said he could complete this one.
It may be rude to say this, but I didn’t expect anyone on that team to be able to play it all the way through.
I’m surprised, too. You can use that to spur others on, saying, “You’ve got to clear this!” (laughs)
It turned out to be the kind of game that even people who aren’t great at video games will be able to clear if they repeatedly challenge themselves.
I feel like maintaining a desire to try again is incredibly important for the Super Mario series. I think making people think, “I’ll get it soon,” or, “As I play, I’m slowly making progress,” or, “I went wrong, but it was my mistake,” is an important element for determining whether a Super Mario game really is a Super Mario game.
That’s right. So this time, the bar is higher, but I think we brought the courses together at just the right length for maintaining the right tension. So even if you go wrong, you’ll feel like you’ve almost got it and try it again.