Overtaken by New Super Mario Bros. 2
Today, I will be asking about New Super Luigi U. Director Takemoto-san spent three years developing New Super Mario Bros. U1, which came out last December, and he continued on making this one without a break.1. New Super Mario Bros. U: An action game released simultaneously with the Wii U console in November 2012.
Yes. We made New Super Mario Bros. U to go along with the launch of the Wii U console, and together with Tezuka-san and those guys began by thinking of New Super Luigi U as downloadable content2.2. Downloadable content: Digital downloads of New Super Luigi U began on June 19th 2013 in Japan and on June 20th 2013 in Europe as add-on content for people who own New Super Mario Bros. U. A packaged version for people who do not have New Super Mario Bros. U will be released on 26th of July in Europe.
In the end, the content turned out to be such that you could say you made a whole new game rather than making add-on content.
I was involved with New Super Mario Bros. 23 for the Nintendo 3DS system, which came out before New Super Mario Bros. U, so I feel like I’ve done nothing but make Mario games! (laughs)3. New Super Mario Bros. 2: An action game released for the Nintendo 3DS system in July 2012 in Japan and August 2012 in Europe.
Can you say that in a way, this development involved thinking for a long time about what downloadable content should be like for Super Mario?
That’s right. I never thought that we would think this deeply about downloadable content.
We didn’t have such a big job planned at first. We began by thinking about expanding secondary play such as we did for New Super Mario Bros. 2 for Nintendo 3DS. For example, we considered adding a lot of Boost Rush mode courses.
For New Super Mario Bros. 2, you can play additional packs4 of special Coin Rush Mode courses, and you thought of the same thing for New Super Mario Bros. U.4. Additional packs: Collections of special courses for Coin Rush Mode that were made available for purchase. Introduced in four stages, there are a total of ten packs. For more information about add-on content packs for New Super Mario Bros. 2, click here.
Right. That wasn’t by express agreement, it just happened by chance. As I remember it, we had decided to distribute additional courses for the two titles, but each group was going to think about what they should be like for each game, and the ideas for this one came up just a little bit faster than for New Super Mario Bros. 2.
Yes. Later, the idea of additional packs for Coin Rush mode came up from the New Super Mario Bros. 2 team, and we moved forward with that because that game was being released first. However, as we were working on it, the similarity of the idea began to bother me, so I started thinking we should come up with a different idea for New Super Mario Bros. U.
Takemoto-san, did it not quite sit right with you (laughs) when you had thought of this great idea, but then someone who came along later seized the lead?
Oh not at all! (laughs) I was a little worried that some might wonder why the add-on content wasn’t in the main game from the start, but I thought positively about it – “If they’re doing that, then we should come up with a better idea.”