Direct Top-down View
A lot of people, overseas in particular, were calling for a new Zelda game for Nintendo 3DS to come out by the end of 2013.
Yeah. We released The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D14 for Nintendo 3DS, but that was a remake of a Nintendo 64 game. So when I heard people asking if we would come out with a whole new game, I really wanted to satisfy those expectations.14. The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D: An action-adventure game released for the Nintendo 3DS system in June 2011.
Yeah. Then development of Skyward Sword ended two years ago in 2011 and I started thinking about the next project. Since the idea of entering walls had come up, I sensed the possibility of making a new kind of Zelda game from that and thought I should do something about it. I wanted development to make even a little progress, so while they were gone, I resumed work on it.
If I hadn’t, and we’d begun after they got back, we’d never have been able to bring it out by the end of 2013.
I brought in a programmer who would carry on Mouri-san’s intentions, and had Tominaga-san join who carried over for Shikata-san. They kept on making the game until the two directors came back.
It was right after the development of Skyward Sword had ended, so about November 2011.
Shikata-san’s team disbanded in October 2010, which leaves about a one-year break.
That’s right. Tominaga-san lent support for roughly one year until Shikata-san and the others came back, pecking away at the work of improving the system of entering walls.
Without letting myself be constrained by the world of The Legend of Zelda, I made a few small dungeons with entering the wall ideas I came up with, and then about May of 2012, I presented them to Miyamoto-san saying that I would be making 50 more of these dungeons where you used the entering walls ability.
But he didn’t just criticise, he also gave us a hint. He suggested basing it on The Legend of Zelda: A Link to the Past.
Yes. And right after Aonuma-san said, “What if we base it on A Link to the Past, and try pairing entering walls with a point of view looking down from directly overhead?”
So you based it on A Link to the Past because of suggestions from Miyamoto-san and Aonuma-san?