You can rent the appropriate items for each dungeon and beat them in any order, but you have to return the items you rent sometime.
We thought of all sorts of ideas for what happens when players don’t return the items – like late fees – but nothing seemed to fit.
We decided to have the item return on its own once you game over. That’s a little like The Legend of Zelda: Majora’s Mask.19 (laughs)19. The Legend of Zelda: Majora’s Mask: An action-adventure game released for the Nintendo 64 system in November 2000. Players had to clear it in three days of in-game time. When players saved, the clock turned back to the first day, some supplies disappeared, and the player’s number of Rupees returned to zero.
And once you’ve rented an item, you don’t want to return it, so you work really hard not to get a game over.
If there’s a clear drawback to game overs like that, that adds tension to gameplay.
So another theme this time was making sure that players don’t lose their desire to try again.
So even if you get a game over, you can borrow an item again right away, and there are warp points in the dungeons. Even on the field, we put in a way so you can warp between places that are close to where you want to go.
This Zelda game allows the player more freedom since you moved away from the one-track approach of previous games and rethought the conventional aspects of the series. Lastly, from your respective positions, would you comment upon what you want players to check out? Let’s start with Takahashi-san.
All right. This time, you journey back and forth between Hyrule and Lorule. In design, we paid attention to the contrast between those worlds.
Yes. Characters in Hyrule may have a different role in Lorule, and while the arrangement of the buildings is the same, the shapes and materials can be completely different. We made it so you can enjoy the contrast, so I hope people will discover the differences while thoroughly adventuring through the fields of those worlds.
We made this game based on the world of A Link to the Past, but we completely redesigned the dungeons. And we’ve packed in a lot of new content that didn’t exist before, so I hope people will enjoy it.