Yes.
Shikata-san and Mouri-san, you were still on the Wii U projects when Miyamoto-san gave the okay on the fourth presentation, weren’t you?
But I always had them participate in the presentations. Miyamoto-san said that this would make for a new Zelda game, and then development started in earnest.
If you looked straight down from the top, all you could see was Link’s hat. So it looked like some mysterious green object moving around! (laughs)
A true top-down view actually has lots of problems. If you make it truthfully, it doesn’t look interesting at all.
Right. We decided to fudge it a bit. Then I was on a speaking session at New York Comic-Con15 in October, and…15. Comic-Con: A cultural event held yearly in cities like New York and San Diego celebrating comics, movies and other forms of entertainment. Nintendo was an exhibitor at the New York Comic-Con in 2013.
Yes. I showed Zelda fans pictures from a side view as well as from above, and it reveals that Link and the Rupees were set at an angle.
I saw those pictures too, that world looked so strange that I wanted to say, “What in the world?!” (laughs)
Yeah. We had purposefully tilted the objects back so you could see Link and the others’ faces and bodies when looking from directly above.
There was also this other challenge that we ended up putting ourselves in a bind.
You mean 60 fps?1616. 60 fps (frames per second): Refreshing the image displayed on the screen 60 times per second.
That’s right. When Mouri-san suddenly asked about doing 60 frames per second, I answered, “What? But 30 frames per second is plenty for The Legend of Zelda!” But he persisted, and when I asked why, he said it stabilises the stereoscopic 3D.
That would be twice the usual number of 30 frames, so the graphics would look smoother.