What other challenges arose in making a new Zelda game for Nintendo 3DS?
This time, knowing that we could use stereoscopic 3D, we tried putting in ideas making use of height, which we hadn’t tried before.
Sure! (laughs) In The Legend of Zelda: A Link to the Past, the place with the greatest difference between high and low was the Tower of Hera, and it’s structured so you go up and up. With that tower as a basis, we tried making a 3D dungeon. But I was still making Nintendo Land at that time, so Tominaga-san thought over that dungeon for a long time.
We wanted to emphasise how tall the tower is, so I thought about making use of 60 fps for something really satisfying, in getting the actions to feel great when you climb further and further up the tower. For example, if you hit a jump platform with the Hammer, you fly to the floor above.
But when you go up a floor this time, the lower levels overlap underneath. There’s a mechanism you hit with the Hammer to jump, and when you launch up, it automatically switches to the upper floor . When I saw that, I thought, “This is it!”
And the towers in A Link to the Past only consisted of interior floors, but in this game, we made use of the ability to enter walls so that you can go to the tower’s exterior .
Iwata-san, I had you look at the Tower of Hera before E3 201317, and you said, “We can do that?!” (laughs)17. E3 (Electronic Entertainment Expo): A video game trade show held once a year in Los Angeles. The Legend of Zelda: A Link Between Worlds was exhibited for the first time as a playable game in June 2013 at E3.
I did! (laughs) When I saw that, the use of stereoscopic 3D gave me a strong sense for the potential of The Legend of Zelda, so impulsively I did say, “We can do that?!” (laughs)
When I heard you say that, I was gratified. I thought, “This will work!” But we made the Tower of Hera long before showing it to you.
That’s right. We made it about the end of 2012, and then people began flooding in.
First, we had new members look at the Tower of Hera and said, “This is what the next Zelda game will be like.”