Working on a Weekly Cycle
You said that someone from outside the industry was able to offer a different perspective, but can you give specific examples of this advantage coming into play?
For instance, for a 22-minute episode of an anime series, the script would be about 15,000 Japanese characters long. So if Takeda-san wrote a section of the scenario of that length, we’d know that this would make about 22 minutes worth of story content. This made it much easier to plan the overall structure and schedule.
So simply by looking at the script, you could get a clear image of how it would unfold when you made the actual game.
So you had your own general idea of what kind of lines you wanted to tie the scenes together.
I’d say that the kind of genres we like are pretty similar, whether in novels or films.
So when you read a book or watch a film, you can really relate to what the reader or viewer is going to like.
Ah, I see. So while your judgment of what’s good and bad on the input side is extremely similar, your views of what the angle and contents on the output side should be is completely different.