SpotPass Game Delivery
Instead of being a regular packaged game, Wii Sports Club will be available as download software. There’s a Day Pass, which allows you to play all the available sports as much as you want for 24 hours, or a Single-Sport Pass, which you can purchase to be able to play a particular sport as long as you want. Why is that?
To be honest, it started from the point when we thought that since it will take some time to make all five sports and release them at once, what if we were to release them in the order they’re ready? If we were to release them in a package, it would be quite some way down the road before all of them were ready.
That’s incredibly easy, but there are a certain number of people who find that to be a pain. So this time, in order to reduce that hassle, if your Wii U is connected to the Internet and you have at least 1.3 gigabytes of free space15, Wii Sports Club comes to your Wii U automatically through SpotPass.15. Free space: To determine how much free space is left on a Wii U console using the Wii U GamePad, open System Settings in the Wii U Menu, select Data Management, and then press Move/Delete Data.
That’s right. One day, you suddenly have the Wii Sports Club icon, but if you couldn’t play right away without paying first, that would be a hassle too, so from the moment you start the game, you can play for the first 24 hours for free.
First we’d like people to try it, and if there’s a sport they like, they can then purchase it with a Single-Sport Pass.
Suppose your grandfather is coming over to visit. This way, everyone can enjoy Bowling together for a day. The price is reasonable, so even when friends get together, I hope they will feel free to make use of it.
So Wii Sports Club comes in automatically through SpotPass. And at first there are two sports. What about after that?
So in the first 24 hours, you can play Tennis and Bowling for free, and later, even people who were playing other games will suddenly get Golf.
Right. We’ve decided to run a special campaign when Golf comes out. When a new sport comes in, you’ll be able to play past games as well, as much as you want, for 24 hours.
So every time there’s a new release, there’s a free 24-hour trial period. So you don’t miss out if you start early. As a matter of fact, it’s a better deal if you actually start sooner.