What kinds of other features are there? I heard that comments show up on the screen during gameplay.
Yes. The game displays Miiverse posts that show up during the game, which cheers people on.
Yes, that’s right. You write them in advance. In Bowling, for example, if I’m playing alone by myself and I get a strike, I might get a comment from someone in the Kyoto club saying “Congrats on the strike!”
And they’re handwritten, so the fact that it’s using Miiverse really comes alive. Of course, you can use the Wii U GamePad to input messages using the keyboard, but it’s simply very pleasing to see a rough sketch of a bowling pin next to a handwritten comment like “Congrats on the strike!”
That’s right. And someone might say something that strikes some people the wrong way. So first you submit them to Miiverse, and then you can use them about an hour later.
Yeah. We did that because parents might worry about what people would say when their children play, and with Wii Sports Club we wouldn’t want people playing an online game for the first time to have a bad experience. Later, we’ll see Custom Callouts in action.
Something else we talked about during development was how players move positions automatically in Wii Sports Tennis, so it would be a shame if people felt like the person they were playing against was actually the computer.
But with Custom Callouts, the fact that you’re playing a real person gets across much more.
Right. In addition to that, we put in some things so that it’s more obvious that you’re playing against a real person. In Tennis, for example, it’s now Wii Remote Plus compatible, so if you simply move the racket like this (spins hand), the Mii character on the screen will move the same way.
Oh, you can see things like that, too? (spins hand the same way) You can see your opponent doing this?